پویا شاه‌جهانی مطرح کرد: نمایی از بلوچستان در نمایشگاه «خورشید آن ماه»

نمایشگاه عکس‌های فیلم سینمایی «خورشید آن ماه»، نخستین ساخته سینمایی ستاره اسکندری، جمعه سوم آذر در گالری‌های استاد نامی و بهار افتتاح و در چهار روز برگزاری خود با استقبال کم‌نظیری از سوی مخاطبان مواجه شد.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر الگونیوز؛ پویا شاه‌جهانی که عکاسی این مجموعه را برعهده داشته، درباره دغدغه‌ای که موجب برگزاری این نمایشگاه شده است، گفت: عکاسی برای من صرفا ثبت اتفاق‌های عینی و خام نیست؛ ادراکِ من از جهانِ رو‌به‌رو، قاب‌هایم را شکل می‌دهد. مانند همین قاب‌هایی که در این نمایشگاه می‌بینید، هر عکس درک و دریافتِ من از محیط چابهار و احساساتی‌ است که در روزهای فیلمبرداری خورشید آن ماه به کارگردانی ستاره اسکندری به من انتقال یافته بود. به نمایش گذاشتن این قاب‌ها برای من موجب می‌شود، بخشی از ادراکم را در یک دوره از زندگی با دیگران شریک شوم.

او همچنین درباره مخاطبان هدف این نمایشگاه بیان کرد: به عنوان عکاس پروژه هیچ مرزی برای قشر خاصی قائل نشدم اما به هر ترتیب علاقمند بودم که تکه‌ای از بلوچستان را در معرض دید مخاطبان و مردم بگذارم. شکر خدا استقبال از نمایشگاه به صورتی بود که یک روز دیگر آن را تمدید کردیم. همچنین در برنامه من و خانم ستاره اسکندری است که این نمایشگاه را در مکان‌های دیگری نیز اجرا کنیم.

این عکاس در بخش دیگری از صحبت‌هایش درباره همکاری با خانه هنرمندان ایران گفت: بدون اغراق همکاری با خانه هنرمندان بی‌نظیر بود. دوستان در این مجموعه، به‌شدت حرفه‌ای و کاربلد هستند و به خوبی ما را همراهی کرده‌اند. لازم است جمله‌ای که به یکی از دوستان در این مجموعه گفتم را اینجا تکرار کنم؛ دلم برای خانه هنرمندان و دوستان در اینجا خیلی تنگ می‌شود. در پایان امیدوارم که اتفاقات درخشانی برای فیلم «خورشید آن ماه» رخ دهد.

انتهای پیام/