پیام «هتل» تحکیم بنیان خانواده بر مبنای تعهد و اخلاق است

محمود گبرلو منتقد قدیمی سینما و تهیه کننده و مجری باسابقه تلویزیون در یادداشتی، از شاخصه‌های محتوایی فیلم پرمخاطب «هتل» نوشت.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر الگونیوز؛  در این یادداشت آمده: فیلم «هتل» از لحاظ فرم ساختار و فیلمنامه خیلی تمیز و مرتب در آمده و از دیدن آن لذت بردم. این فیلم وضعیت زندگی امروزی زوج‌ها را نشان می‌دهد… این که گاه یک مرد متاهل و یا گاه دختران ناآگاه به‌خاطر نبود صداقت و دروغ‌گویی، پایه‌های مستحکم روابط زناشویی را تخریب می‌کنند و منجر به گسست و بی اعتمادی در جامعه می‌شوند.

فیلمنامه در ارائه قصه‌ای مستحکم، شخصیت‌پردازی‌های محکم و همچنین طراحی موقعیت‌های دلهره آور و ایجاد اضطراب در دل تماشاگر (از بابت رودرو قرار گرفتن شخصیت‌ها) موفق است و کارگردانی دقیق و سنجیده (به‌خصوص میزانسن‌ها و هدایت درست بازیگران در کلام و چهره) از ویژگی‌های مثبت فیلم «هتل» به شمار می‌رود.

نکته مهم دیگر فاصله گرفتن فیلمنامه نویس و کارگردان و بازیگران از موقعیت‌های غیراخلاقی و یا شوخی‌های کلامی اروتیک است که در برخی آثار کمدی باب شده و این هم که یک شاخصه مثبت و موثر برای فیلم سالم و خانوادگی «هتل» محسوب می‌شود.

نکته آخر و با اغماض از برخی ضعف‌ها، باید نوشت پژمان جمشیدی نابغه‌ای در سینمای کمدی ایران است، هر چند گاهی خودش را تکرار می‌کند. و همچنین خانم رامین‌فر، که هر کجا باشد خوب می‌درخشد.

انتهای پیام/