ضرغامی مشکل رونالدو رو حل کرد

عزت الله ضرغامی وزیر میراث فرهنگی و گردشگری با شوخی عجیب خود درباره ی حضور کریستیانو رونالدو در ایران در جریان بازی تیم های پرسپولیس و النصر خبرساز شده است.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر الگونیوز؛ ضرغامی امروز در حاشیه ی جلسه ی هیأت دولت در اینباره گفت: برخی می گویند رونالدو به ایران بیاید تکلیف سیم کارتش چه می شود؟ فکر می کنند ما در جیب خود سیم کارت آزاد داریم به رفقای خود می‌دهیم. چنین امکانی نداریم، فعلاً فقط به خبرنگاران چنین سیم کارتی داده‌ایم. اگر رونالدو به ایران بیاید باید سکوهای بله و ایتا را نصب کند و با خانواده و دوستان خود تماس بگیرد و به آن‌ها هم بگوید این سکوها را نصب کنند و از آن‌ها استفاده کنند. خیلی هم دلش بخواهد این کار را بکند.

تیم های پرسپولیس و النصر ِ عربستان قرار است روز سه شنبه ۲۸ شهریور ماه در ورزشگاه آزادی در قالب فصل جدید لیگ قهرمانان آسیا به مصاف یکدیگر بروند.

اواسط شهریور ماه، کنفدراسیون فوتبال آسیا اعلام کرد با توافقات صورت گرفته میان فدراسیون‌های فوتبال ایران و عربستان، قانون برگزاری دیدارهای تیم‌های ایرانی و عربستانی در کشور ثالث (زمین بی طرف) لغو شده و از این به بعد مسابقات بین این دو کشور به صورت رفت و برگشت برگزار می‌ شود.

پس از بازی پرسپولیس و النصر، تیم های نساجی و سپاهان نیز در قالب فصل جدید لیگ قهرمانان آسیا به ترتیب با تیم های عربستانی الهلال و الاتحاد مسابقه خواهند داد.

پس از شکایت برخی بازیکنان تیم ملی روسیه از اینترنت بسیار ضعیف ایران که فروردین ماه امسال برای بازی تدارکاتی با ایران به تهران سفر کرده بودند، بحث های فراوانی درباره ی وضعیت اینترنت اعضای تیم النصر به وجود آمد.

در همین راستا، دیروز رضا درویش، مدیرعامل باشگاه پرسپولیس با اشاره به مذاکراتش با شرکت ایرانسل اعلام کرد شرکت حامی پرسپولیس به بازیکنان النصر سیم‌کارت‌های رایگان با اینترنت نامحدود خواهد داد.

بحث اختصاص سیم کارت بدون فیلتر به گردشگران خارجی نخستین بار اسفند ماه سال گذشته از سوی عیسی زارع پور، وزیر ارتباطات مطرح شد، موضوعی که انتقادات شدیدی را به دنبال داشت. منتقدان ارائه ی چنین طرحی را دهن کجی به درخواست مکرر مردم برای حذف محدودیت های شدید اینترنتی و تبعیضی آشکار می دانستند و حتی بسیاری این طرح را نوعی کاپیتولاسیون عنوان کردند.

بعد از بالا گرفتن اعتراضات، عزت الله ضرغامی وزیر میراث فرهنگی اعلام کرد این طرح در اصل پیشنهاد او بوده است. ضرغامی در اینباره گفت: گردشگران خارجی باید حداقل خدمات را دریافت کنند. اینترنت مثل نان و آب برای گردشگر واجب است. نمی‌شود گردشگر به ایران بیاید و ارتباطش با دنیا قطع شود. نمی‌شود به او گفت از بله و ایتا استفاده کن. در برخی موارد این گردشگران را به عنوان جاسوس می‌گیرند و نمی‌توانند به خانواده‌های خود هم خبر بدهند. خب چه انگیزه‌ای برای به ایران آمدن برای آنها می‌ماند؟ بنابراین من از وزیر ارتباطات خواستم امکانی برای گردشگران خارجی فراهم شود تا آنها با استفاده از سکوهای بین‌المللی بتوانند نیازهای خودرا برطرف کنند.

اما موضوع اینترنت ایران تنها حاشیه ی دیدار تیم های پرسپولیس و النصر نبوده است. سفر رونالدو و تیم النصر به ایران بحث وضعیت نیمه ویران ورزشگاه آزادی را نیز داغ کرده است.

حتی روز شنبه ۱۸ شهریور صفحه ی توییتر پادشاهی عربی سعودی به فارسی برای اعلام خبر دیدار تیم های پرسپولیس و النصر در ورزشگاه آزادی تصویری از سکوهای مخروبه ی این ورزشگاه را انتخاب کرد، اقدامی که بسیاری آن را کنایه ای عمدی دانستند و واکنش های زیادی را در میان کاربران به دنبال داشت.

انتهای پیام/