چرا دیوان عدالت اداری در برابر رئیس سازمان سنجش روی میز تهران ۲۰

معاون حقوقی دیوان عدالت اداری به بیان توضیحاتی درباره علت صدور حکم انفصال از خدمت رئیس سازمان سنجش پرداخت و دلیل آن را شکایت یک دانشجوی متقلب اعلام کرد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری الگونیوز؛ جواد سپهری کیا معاون حقوقی دیوان عدالت اداری در برنامه تهران 20 درباره دلیل انفصال از خدمت رئیس سازمان سنجش از خدمت به دلیل نپذیرفتن شروع به تحصیل موقت یکی از دانشجویان شبهه ناک در دانشگاه گفت: از نظر دیوان عدالت اداری، شخص متقلب جایگاهی در نظام آموزشی ندارد ولی بین داوطلب متقلب و شبهه ناک تفاوت وجود دارد.

وی در ادامه بیان کرد: شبهه در آزمون یک داوطلب کنکور موضوع حکم موجود در دیوان بر علیه رئیس سازمان سنجش است، یک نفر شبهه در آزمون داشته و حکم به محرومیت و لغو پذیرش او صادر شده و به دیوان مراجعه می کند و درخواست دستور موقت بر ادامه تحصیل می کند تا اینکه حکم قطعی اعم از ورود یا رد ورود به دانشگاه برای او صادر شود که با ورود موقت به دانشگاه او موافقت می شود.

وی ادامه داد: صدور دستور موقت تاثیری در اصل دعوا ندارد، ولی رئیس سازمان سنجش این موضوع را عملیاتی نمی کند به همین دلیل حکم انفصال از خدمت رئیس سازمان سنجش صادر شد که البته همچنان اجرایی نشده است.

سپهری خاطرنشان کرد: اگر کسی دارای شبهه در آزمون باشد و از ۳ معیار تفاوت فاحش نمره اکتسابی با نمره آزمون، گزارش های واصله و پاسخ نامه ها دو معیار را دارا باشد، متقلب است. هزار و ۸۶۱ مورد شکایت از سوی دانشجویان متقلب و شبهه ناک به دیوان مطرح شده که فقط ۴۶ مورد را مورد رسیدگی قرار داده ایم.

معاون حقوقی دیوان عدالت اداری ادامه داد: این حکم ما تا زمانی اعتبار دارد که بررسی نهایی صورت بگیرد. دیوان عدالت اداری پرونده های مختومه را باز نمی کند.

انتهای پیام/