چشمی قربانی بعدی دیدار استقلال و سپاهان شد!

روزبه چشمی بازیکن استقلال به دلیل مصاحبه ای بعد از دیدار استقلال و سپاهان علیه داور محروم شد.

به گزارش گروه ورزشی الگونیوز ،سپاهان اصفهان و استقلال تهران شب گذشته در مهم‌ترین بازی هفته سوم لیگ برتر فوتبال ایران مقابل هم قرار گرفتند که این مسابقه با برتری یک‌گله سپاهان به پایان رسید. در شرایطی‌که انتظار می‌رفت دوئلی جذاب میان دو تیم برگزار شود اما بیش از آنکه جذابیت درون زمین مسابقه بالا باشد، حواشی کنار زمین و اتفاقات بیرونی جنجالی بود و همین مسئله باعث شد تا بازی بارها به تشنج کشیده شود. اعتراض استقلالی‌ها به عملکرد کوپال ناظمی بود و در کنار این مسئله، پرتاب اشیا از سوی هواداران حاضر در ورزشگاه نقش جهان هم دردسرساز شد.

 

استقلالی‌ها بعد از پایان مسابقه به شدت نسبت به عملکرد کوپال ناظمی نقد داشتند که یکی از آن‌ها روزبه چشمی بود. ستاره استقلال که شب گذشته در نقش مدافع میانی عملکرد خوبی را از خود به جای گذاشت، در جمع خبرنگاران حاضر در میکسدزون ورزشگاه نقش جهان اصفهان نسبت به عملکرد کوپال ناظمی گلایه کرد و گفت: «از داوران انتظار قضاوت عادلانه داریم نمی‌گوییم برای ما پنالتی بگیرند و برای تیم‌های دیگر نگیرند. وقتی ما تماشاگری نداریم و داوری هم قرار است با وجود همه مشکلات استقلال اینگونه باشد دیگر باید چه کاری کنیم. آیا باید در زمین خاکی بازی کنیم؟ اینگونه که نمی‌شود. آمده‌ایم و جنگیده‌ایم».

 

از محرومیت موقت چشمی تا حمایت قاطع نکونام

چشمی در شرایطی این اظهارات را علیه تصمیمات کوپال ناظمی و شرایط دیدار با سپاهان مطرح کرد که اظهارات او با واکنش کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال همراه شده است و ستاره کلیدی استقلال فعلاً نمی‌تواند تیمش را همراهی کند؛ به‌طوری‌که سایت فدراسیون فوتبال با اعلام خبر محرومیت چشمی توضیح داد: «روزبه چشمی به دلیل اظهارات بعد از دیدار استقلال مقابل سپاهان، طبق ماده 100 مقررات انضباطی و با صدور دستور موقت تا اطلاع ثانوی از همراهی تیم خود محروم است. چشمی باید ظرف مهلت 48 ساعت دفاعیات خود را به کمیته انضباطی ارسال کند».

 

جواد نکونام سرمربی استقلال دقایقی بعد از انتشار حکم محرومیت موقت روزبه چشمی، در پیامی اینستاگرامی به حمایت از ستاره تیمش پرداخت و در این باره نوشت: «حرف حق. همه ما روزبه هستیم». به نظر می‌رسد که بعد از نکونام، سایر بازیکنان استقلال هم قرار است این پیام را منتشر کنند تا این‌گونه آبی‌ها علیه حکم صادره از سوی کمیته انضباطی موضع گیرند.

 

 

 

بیانیه‌هایی که دردسرساز شد

سپاهانی‌ها در حین برگزاری مسابقه با انتشار بیانیه‌ای نسبت به رفتار کادرفنی استقلال گلایه کردند و صحبت‌های تندی را به میان آوردند که بعد از پایان مسابقه، بیانیه‌ای از سوی باشگاه استقلال تنظیم شد و آبی‌ها علیه اتفاقات رقم خورده در اصفهان موضع گرفتند. با توجه به بیانیه‌نویسی‌های انجام شده، کمیته اخلاقفدراسیون فوتبال به این مسئله ورود کرد و با صدور حکمی، مدیران روابط عمومی هر دو باشگاه را محروم کرد از آن‌ها خواست برای توضیحات تکمیلی به این کمیته مراجعه کنند.

 

سایت فدراسیون فوتبال در این‌باره نوشت: «در خصوص تخلف و صدور بیانیه باشگاه استقلال و سپاهان، با توجه به اعلام ممنوعیت صدور بیانیه‌ها با مضمون و محتوای منتشر شده قبل از آغاز لیگ و همچنین انتشار متن مدیر روابط عمومی باشگاه سپاهان درباره علت باخت باشگاه تراکتور در مسابقه لیگ قهرمانان آسیا، مهدی هژبری و محمد صادق میرصالحیان مدیران روابط عمومی استقلال و سپاهان هر دو باشگاه بنا به پیشنهاد رئیس دیوان تحقیقات و با توجه به اجرای مصوبات و مقررات برای تمامی تیم‌ها و عام الشمول بودن مقررات و اعلام عمومی نشر اکاذیب و افترا و انتشار خشونت و نفرت پراکنی، لزوم و فوریت رسیدگی به ادعاهایی که موجب نقض مقررات و موجب مخدوش شدن چهره ورزش فوتبال می‌شود که بر خلاف مواد 1 و 2 و 15 آیین نامه اخلاق فدراسیون است، مستند به بند 1 و 3 ماده 65 آیین‌نامه اخلاق فدراسیون فوتبال، با دستور موقت و به مدت بیست روز تا رسیدگی نهایی به پرونده محروم هستند و یک هفته از ابلاغ رأی محرومیت، این رأی قابل اعتراض در کمیته استیناف است».

انتهای پیام/