کارگردان نمایش «مجلس سهراب کشی» مطرح کرد: جشنواره آیینی و سنتی، حلقه ارتباط میان اهالی تئاتر و مردم

«امیر رضا جهانی» کارگردان نمایش «مجلس سهراب کشی» از جشنواره نمایش‌های آیینی و سنتی به عنوان حلقه ارتباطی میان اهالی تئاتر و مردم یاد کرد و گنجاندن بخش دانشجویی را اتفاقی مهم که زمینه ساز شور و اشتیاق در میان فعالان هنر نمایش و ارتقای تئاتر دانشجویی است، برشمرد.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر الگونیوز؛  «امیر رضا جهانی» از شرکت کنندگان بخش دانشجویی بیست و یکمین جشنواره بین المللی نمایش های آیینی و سنتی، نقش و جایگاه جشنواره نمایش‌های آیینی و سنتی در مسیر حفظ کهن الگوهای نمایشی را غیرقابل انکار برشمرد و مهم ترین دستاورد این رویداد برای اهالی هنر را ایجاد انگیزه برای فعالیت بیشتر و بهتر در این عرصه عنوان کرد.

وی آشنایی بیشتر با تکنیک های حرکتی و شفاهی نقالی و دیگر تکنیک هایی که در بستر این رویداد رقم می خورد را از دیگر دستاوردهای این حرکت هنری، در کنار آشنایی مردم با آیین های کهن ایران زمین  بیان کرد و افزود: این جشنواره حلقه و پل ارتباطی میان اهالی تئاتر و مردم است.

این هنرمند که برای نخستین بار با اثر نمایشی «مجلس سهراب کشی» در این رویداد حضور پیدا می کند، اظهارداشت: با توجه به  این که این روزها هنر جایگاه خود را تا حدودی از دست داده است، برگزاری این رویداد هم چون چراغی است که پیش روی فعالان و علاقه‌مندان به این عرصه قرار دارد و هنرمندان با حضور خود چراغ این جریان هنری را روشن نگه می دارند.

«جهانی» از گنجاندن بخش دانشجویی به عنوان اتفاقی مهم که زمینه ساز شور و اشتیاق در میان فعالان هنر نمایش و ارتقای تئاتر دانشجویی است،یاد کرد و گفت: حمایت ویژه از دانشجویان سبب می شود تا بتوانیم با انگیزه بیشتر در این عرصه به فعالیت خود ادامه دهیم و در آینده دنباله رو بزرگان این عرصه باشیم و نامشان را زنده نگه داریم.

این دانشجوی بازیگری تئاتر هم چنین از نقش و اثرات تمرکز زدایی این رویداد در روند فعالیت هنرمندان گفت و افزود:  این حرکت، فرصتی را برای هنرمندان و علاقه مندان به هنر نمایش در استان های مختلف فراهم می کند تا از نزدیک به تماشای آثار منتخب نشسته و از این کلاس درس برای ارتقای هنر تئاتر به خوبی بهره بگیرند.

وی ادامه داد: از سوی دیگر این اتفاق، سبب می شود تا دانشجویان با ظرفیت های بیشتر تئاتری و امکانات شهرهای مختلف و هنرها و آیین ها و سنت های مختلف آشنا شوند.

گفتنی است، بیست و یکمین جشنواره بین المللی نمایش های آیینی و سنتی در استان‌های خراسان شمالی، چهارمحال ‌و بختیاری، مرکزی و گلستان میزبان بخش‌های متنوع و هنرمندان ملی و بین‌المللی خواهد بود که خراسان شمالی این رویداد را در 2 بخش نمایش عروسکی و دانشجویی با حضور 21 اثر نمایشی و گروه شرکت کننده از هفتم تا یازدهم مهرماه برگزار می کند.

انتهای پیام/