کمربندتان را سفت ببندید

70 درصد تلفات با بستن کمربند ایمنی کاهش یافت.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری الگونیوز، رییس اداره تصادفات پلیس راهور تهران بزرگ در برنامه شهر امن اعلام کرد:
با بستن کمربند ایمنی به راحتی می توان از وقوع حوادث دلخراش جلوگیری کرد حتی اگر چند لحظه ای وقتتان را بگیرد.
سرهنگ رابعه جوانبخت از کاهش ۷۰ درصدی تلفات و حوادث رانندگی با بستن کمربند ایمنی خبر داد و از ایمنی بالای این وسیله ساده و کاربردی در حوادث خبر داد.
به گزارش مرکز اطلاع رسانی پلیس راهور تهران بزرگ سرهنگ رابعه جوانبخت صبح امروز در برنامه شهر امن که از استودیوی پلیس پایتخت از شبکه پنج سیما پخش می شد حضور یافت و در خصوص بستن کمربند ایمنی قبل از رانندگی توضیح داد.
رییس اداره تصادفات پلیس راهور تهران بزرگ گفت : کمربند ایمنی یکی از ساده ترین ابزارهایی است که می تواند جان راننده و سرنشینان را از مرگ حتمی حفظ نماید و آنان را در تصادفات حفظ کند .
وی بیان داشت : در تصادفات،سرنشین و راننده ای که کمربند ایمنی می بندند فقط دست های آنان به بالا پرتاب می شود ولی راننده و سرنشینی که کمربند ایمنی را نبسته باشند ستون فقرات آنان بشدت آسیب دیده و سرشان با شیشه برخورد و این افراد دچار فوت و یا دچار معلولیت ها و صدمات شدید می شوند.
رییس اداره تصادفات پلیس راهور تهران بزرگ ادامه داد : کمربند ایمنی جزء ساده ترین ابزار ایمنی است و می تواند افراد را از صدمات محافظت نماید و فرقی ندارد که شما چه ماشینی را سوار می شوید و چه آنها داخلی باشند و چه خارجی و با هر کیفیتی و رنج قیمتی می بایست شما از کمربند ایمنی استفاده نماییدوتا ۷۰ درصد از شدت آسیب ها و کاهش تلفات در تصادفات جلوگیری می نماید.
سرهنگ جوانبخت افزود : در خیلی از موارد ما شاهد آن هستیم که در تصادفات شدیدی که روی می دهد اگر سرنشینان و راننده کمربند ایمنی خود را نبسته باشند به بیرون از خودرو پرتاب می شود و عامل اصلی فوت برخورد سر آنان به جدول و سطح آسفالت می باشد.
وی گفت : با بستن کمربند ایمنی به راحتی می توان از وقوع حوادث دلخراش جلوگیری کرد و اگر هم چند لحظه ای وقتتان را بگیرد مهم نیست و شما حتما و باید از این وسیله ساده برای حفظ جان خود استفاده نمایید.

انتهای پیام/