گمانه زنی ها درباره ی جدال حساس سرخ پوشان!

شکست پرسپولیس یا تراکتور تبعاتی به همراه خواهد داشت.

به گزارش گروه ورزشی الگونیوز به نقل از فوتبال 360، 

حساس‌ترین بازی هفته دوم رقابت‌های لیگ برتر فوتبال ایران بین 2 تیم تراکتور و پرسپولیس به انجام خواهد رسید. دیداری که نتیجه آن حتی می‌تواند روی قهرمان فصل هم تاثیر بسزایی داشته باشد و آثار ماتأخر زیادی روی وضعیت سرخ‌پوشان تهرانی و تبریزی بگذارد. در این گزارش قرار است به همین تاثیرات اشاره کنیم.

اگر تراکتور پیروز شود.

پرشورها با برنامه بسیار دشواری روبرو شدند و پس از تقابل با سپاهان در اصفهان به مصاف یکی دیگر از رقبای مستقیم خود در مسیر قهرمانی لیگ خواهند رفت. شاگردان پاکو خمس در اولین دیدار نمایش فاجعه‌باری برابر طلایی‌پوشان اصفهانی داشتند و نخستین شکست خود در این فصل را تجربه کردند و حالا مصاف با پرسپولیس برای آن‌ها بسیار حیاتی است. پیروزی مقابل مدافع عنوان قهرمانی خیلی زود ورق را برمی‌گرداند و تی‌تی‌ها را از شوک شکست ابتدای لیگ خارج می‌کند و آن‌ها را با روحیه‌ای فوق‌العاده به استقبال پلی‌آف لیگ قهرمانان آسیا می‌فرستد.

در سوی مقابل تحمل باخت برابر تراکتور، خیلی زود ماه‌عسل پرسپولیس را به اتمام می‌رساند. این شکست می‌تواند بیش از کادرفنی فشار را روی دوش مدیریت باشگاه بگذارد. سرخ‌ها در پنجره تابستانی نقل‌وانتقالات فعالیت کمی داشته‌اند و مدت‌هاست که آن‌ها در صدد جذب یک مهاجم و یک دروازه‌بان خارجی هستند اما این اتفاق هنوز رخ نداده است. نمایش نه‌چندان جالب برابر آلومینیوم اگر در هفته دوم با از دست رفتن سه امتیاز همراه باشد، دل‌نگرانی مزمنی را در دل هواداران پرسپولیس ایجاد می‌کند اما نه در حدی که آرامش تیم را هم بر هم بزند یا یحیی را در منگنه قرار دهد.

اگر پرسپولیس برنده بازی شود

حالت دوم پیروزی تیم میهمان است. پرسپولیس اگر بتواند همانند فصل قبل از سد رقیب سرسخت خود بگذرد، می‌تواند مسرور از این باشد که یکی از 2 بازی دشوار خارج از خانه خود در طول فصل را با موفقیت پشت سر گذاشته است و این مساله به آن‌ها روحیه و اعتماد به نفس بیش‌تری برای ادامه کار می‌دهد. بردی حیاتی که پیغامی بزرگ برای همه مدعیان قهرمانی دارد و آن هم این است که پرسپولیس بازهم شانس اصلی قهرمانی خواهد بود.

اما باخت تراکتور؛ شرایط پیچیده‌ای به وجود می‌آید. پاکو خمس متهم است به نتیجه‌گیری ضعیف برابر تیم‌های بزرگ. نتیجه هفته اول برابر سپاهان هم مزید بر علت شد تا بار دیگر این فرضیه مطرح شود. حالا اگر شکست دوباره مقابل پرسپولیس در تبریز حادث شود، عرصه برای سرمربی اسپانیایی تی‌تی‌ها تنگ‌تر خواهد شد. او پس از 2 باخت در 2 بازی حساس، از مالک کم‌تحمل تراکتور اولتیماتوم دریافت می‌کند؟ مشخص نیست اما قطعا تراکتورِ پرهزینه وارد یک بحران بزرگ خواهد شد که ممکن است روی نتیجه این تیم در لیگ قهرمانان آسیا هم تاثیر بگذارد.

اگر نتیجه مساوی حاصل شود

تساوی تراکتور و پرسپولیس به سود رقبا خواهد بود ولی برای هیچ یک از 2 تیم عواقب جدی‌ای را در پی ندارد. بابت تساوی در این دیدار، آن هم در هفته دوم قرار نیست نه یحیی گل‌محمدی و نه پاکو خمس وارد چالش شوند. این نتیجه حتی می‌تواند نتیجه‌ای قابل قبول برای تیم پایتخت‌نشین باشد و آن‌ها با امتیاز از شهر اولین‌ها خارج می‌شوند. در اردوی تراکتوری‌ها نمی‌توان آن‌ها را خوشحال از تساوی توصیف کرد اما تغییرات گسترده ایجادشده در ترکیب این تیم و همچنین باخت در هفته نخست باعث می‌شود تا گرفتن امتیاز از پرسپولیس نتیجه‌ای ضعیف قلمداد نشود.

 

 

انتهای پیام/