گواهینامه موتورسیکلت راحت در راه است

شش شهر دیگر به اجرای طرح گواهینامه آسان موتورسیکلت پیوسته و بزودی این طرح در سراسر کشور از جمله تهران اجرا می‌شود.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری الگونیوز، رئیس پلیس راهور فراجا اعلام کرد که شش شهر دیگر به اجرای طرح گواهینامه آسان موتورسیکلت پیوسته و بزودی این طرح در سراسر کشور از جمله تهران اجرا می‌شود.

سردار هادیانفر با اشاره به اینکه موتورسیکلت‌های فعال در کشور به ۱۲ میلیون و ۵۰۰ هزار دستگاه می‌رسد که شش میلیون و ۸۰۰ هزار نفر راکبان آنها گواهینامه‌ ندارند، گفت: تصمیم گرفتیم زمان صدور گواهینامه را کاهش دهیم و طرح «گواهینامه‌ی آسان موتورسیکلت» را آماده و سامانه‌های مورد نیاز آن را تهیه کردیم.
رئیس پلیس راهور با بیان اینکه هزینه‌ی این طرح ۷۰ درصد کمتر از آموزشگاه‌های رانندگی است، افزود: متقاضیان می‌توانند به این سامانه الکترونیکی مراجعه کنند و عملیات ثبت‌نام را انجام دهند؛ سپس با امضای منشور اخلاقی بعنوان راننده قانون‌مدار وارد مرحله مراجعه شوند که طی یک روز هم معاینات پزشکی و کفایت آموزشی فرد بررسی می‌شود. در همین روز آزمون آیین‌نامه برگزار و آزمون عملی هم توسط افسران در محل گرفته می‌شود و پس از قبولی، پیامک آن به فرد متقاضی ارسال و می‌شود.
بگفته هادیانفر اکنون این طرح در استان سمنان و در شهر تبریز به صورت آزمایشی در حال اجرا است تا اشکالات و ایرادهای احتمالی آن برطرف شود. روز گذشته تصمیم گرفته شد شش شهر دیگر نیز به این طرح متصل شوند و به زودی در سراسر کشور و به خصوص در تهران اجرایی خواهد شد.
‌‌انتهای پیام/