گپ‌و‌گفت بهروز افخمی و راضیه تجار در شب های فرهنگ 

 برنامه «شب های فرهنگ» دوشنبه ۸ آبان به گفتگوی بهروز افخمی با راضیه تجار،نویسنده درباره فعالیتهای ایشان اختصاص دارد.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر الگونیوز؛ راضیه تجار سال ۱۳۲۶ در تهران متولد شد. وی فارغ‌التحصیل رشته روانشناسی است. ایشان از فعالان عرصه نویسندگی هستند و همچنین تاکنون مسئولیتهای ادبی ـ هنری زیادی را بر عهده داشته‌اند. حضور در شورای بررسی داستان و کارگاه قصه و رمان حوزه هنری، ارشاد، بنیاد شهید، بنیاد جانبازان، مدرس داستان‌نویسی (دانشگاه صدا و سیما)، مسئولیت جلسات نقد و بررسی داستان (سه‌شنبه‌ها در حوزه هنری) به مدت ۱۶ سال، همکاری با روزنامه ‌جام‌جم، مجله زن روز، مجله سروش، عضو شورای هنر، تدریس در خانه داستان فرهنگسرای انقلاب، هلال احمر و سردبیری ادبیات داستانی و دبیری انجمن قلم ایران از بدو تأسیس از جمله فعالیتهای ایشان در عرصه فرهنگی ـ هنری است. گفتنی است رمانهای «کوچه اقاقیا»، «نرگسها» و «هفت بند» از این نویسنده به‌عنوان رمان برتر یک دهه در آموزش و پرورش انتخاب شدند. همچنین ایشان به‌عنوان نویسنده زن برگزیده ادبیات هشت سال دفاع مقدس از سوی حوزه هنری برگزیده شدند.

راضیه تجار نویسنده کتاب «اسم تو مصطفاست» که رهبر انقلاب بر آن تقریظ نوشتند، این کتاب زندگی‌نامه داستانی شهید مدافع حرم مصطفی صدرزاده به روایت سمیه ابراهیم پور همسر شهید است که به قلم راضیه تجار از سوی انتشارات روایت فتح منتشر شده است.

در برنامه «شب های فرهنگ» صحبت های بهروز افخمی با راضیه تجار،نویسنده درباره فعالیتهای ایشان پخش می شود.

برنامه « شب های فرهنگ» كاری از گروه تاریخ و اندیشه رادیو فرهنگ است كه با موضوع میراث فرهنگی، تاریخ عرفان، تاریخ ایران و تاریخ فلسفه اسلامی از رادیو فرهنگ ساعت ۲۱:۳۰ روی موج اف ام‌ردیف ۱۰۶ مگاهرتز شنیدنی می شود.

انتهای پیام/