گیج‌گاه فیلمی زیبا است که از دل سینما آمده

شامگاه یکشنبه دهم دی‌ماه اکران مردمی فیلم سینمایی «گیج‌گاه» در سینما آفریقا تهران برگزار شد و عادل تبریزی این مراسم را به فرامرز قریبیان، بازیگر پیشکسوت سینمای ایران تقدیم کرد.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر الگونیوز؛  سام قریبیان که از مدعوین این اکران بود، پس از تماشای فیلم گیج گاه، یادداشتی برای کارگردان این اثر منتشر کرد. متن این یادداشت به شرح ذیل است:

برای عادل تبریزی و فیلمش «گیجگاه» : «از حدود ۵ سال پیش در جریان ساخت فیلم گیجگاه ساخته عادل تبریزی بودم و به خودش هم می‌گفتم می‌خواهم فیلمش را ببینم. فیلمی که به گفته خودش ۸ سال برای آن مرارتها کشیده و با عشقی وسواس گونه که از تک تک جزئیات پلانهای فیلمش تا انتخاب هر پوستر فیلمی که در بک گراند است، مشهود است آن‌ را کارگردانی کرده است. فیلمی که کارگردانش سلیقه مشخص خودش را دارد و می‌داند چه می‌خواهد. از بازی بازیگرانش تا قاب بندی‌های درجه یک کوهیار کلاری و صداگذاری خانزادی و یزدی تا موسیقی آزادی همه حساب شده و در راستای خود فیلم است. فیلمی که از دل خود سینما آمده و بسیار زیبا، درست و هدفمند ساخته شده است.

برخلاف آن چیزی که بعضی ها می‌گویند و فکر می‌کنند، فیلم نوستالژی بازی و نگاه حسرت بار به گذشته ندارد فیلمی است که با اوماژ و ادای دین به سینمای قهرمان محور دهه ۶۰ و ۷۰ سینمای ایران و همراه با اشاراتی به سینمای مخاطب پسند قبل از انقلاب مانند “کوچه مردها” و “سلطان قلبها” داستان خاص خودش را جلو می برد. در عین اینکه یک یادآوری و یادگاریست برای امروزیان، همزمان ادای احترامی است به بازیگران قدیمی از بخشی تجدد، نرسی … و جلال گرفته تا فردین، قریبیان و هاشم پور.

حامد بهداد و باران کوثری متفاوتی دارد. بهرنگ علوی اش عالی است و حضور اساتید هاشم پور، حسن رضایی و مرحومان طوفان و حسین ملکی سر ذوقمان می‌آورد.

عادل تبریزی فیلم را به سختی ساخته و به سختی اکران کرده و همچنان برایش زحمت می‌کشد. او باید باز فیلم بسازد و قطعا فيلم بعدی‌اش با عشق و وسواس و سلیقه ای که در سینما دارد قدمی رو به جلو خواهد بود.»

فیلم سینمایی «گیجگاه» به کارگردانی عادل تبریزی و تهیه‌کنندگی حنیف سروری و میرولی‌اله مدنی توسط پخش بهمن سبز در سینماهای سراسر کشور در حال اکران است.

انتهای پیام/