یک منتقد سینما: جنگ با سلبریتی‌ها به جایی نمی رسد  

ایزدمهر آفرین، منتقد سینما درباره بازگشت محمدرضا گلزار به عرصه اجرا و تلویزیون گفت: گلزار یک چهره شناخته شده و محبوب است، برگشت وی به تلویزیون کاملا مثبت است و از ابتدا هم نباید این جدایی اتفاق می افتاد.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر الگونیوز؛ ایزدمهر آفرین، منتقد سینما درباره بازگشت محمدرضا گلزار به عرصه اجرا و تلویزیون گفت: گلزار یک چهره شناخته شده و محبوب است، برگشت وی به تلویزیون کاملا مثبت است و از ابتدا هم نباید این جدایی اتفاق می افتاد. احتمالا مدیران تلویزیون به این نتیجه رسیده‌اند که در جنگ با سلبریتی‌ها به جایی نمی‌رسند. وقتی با مخاطب سروکار داریم دو موضوع را می توانیم مد نظر قرار دهیم یا بگوییم همینی که هست و بازخورد برنامه‌ها را پایین بیاوریم یا جبهه‌گیری را کنار بگذاریم و از آورده‌های محتوایی و مالی سلبریتی‌ها استفاده کنیم.

این منتقد با تاکید بر اینکه تغییر نگاه مدیران تلویزیون برای بازگشت افراد مشهور بسیار مثبت است، افزود: تلویزیون باید نگاهی مخاطب‌محور داشته باشد وگرنه یک رسانه مرده است. تقابل با چهره های شناخته شده توسط تلویزیون کارساز نیست و آخرش دوباره با همین چهره‌ها به تعامل می رسند. اگر زمانی یک مجری یا برنامه ساز از تلویزیون خواسته غیرمعقولی داشت یا با موازین هماهنگ نبود، بحث دیگری است و قطع همکاری توجیه دارد اما کسی که برنامه‌ساز، مجری و یا بازیگری قوی است و در جذب مخاطب تاثیر دارد ، چرا باید حذف شود؟ در حقیقت آنها در تلویزیون به شهرت رسیدند پس چرا این رسانه از این سرمایه استفاده نکند.

مهرآفرین در پاسخ به این سوال که آیا انتخاب یک سلبریتی در جایگاه مدیریتی صحیح است یا خیر بیان کرد: ابتدا باید دید هدف فدراسیون از انتخاب گلزار چه بوده است؟ اگر هدف فدراسیون از انتخاب یک فرد مشهور معرفی و تبلیغ رشته پدل در ابعاد گسترده به جامعه باشد ولو اینکه تخصص کافی هم نداشته باشد، این انتخاب قابل دفاع است. اما اگر هدف فدراسیون با دادن پست مدیریتی به گلزار انجام کارهای ساختاری و تصمیم گیری در پدل است انتخاب درستی نیست چون محمدرضا گلزار تخصص و شناخت کافی در عرصه مدیریت این ورزش را ندارد.

این منتقد با بیان اینکه اگر مساله مدیریت جدی باشد، قطعا چنین انتخابی به خوبی ختم نخواهد شد، خاطرنشان کرد: این تعاملات سرخوردگی اجتماعی برای افرادی به بار می‌آورد که سال‌هاست در یک حرفه فعالیت کرده‌اند و حالا در جایی که باید، دیده نمی‌شوند. این در حالی است که ما همیشه چالش عدم استفاده از متخصصان و نخبگان را در مدیریت‌ حوزه‌های مختلف داشته‌ایم. لذا به طور کلی نظر من این است این سبک انتخابات بیشتر حالت نمادین دارد.

انتهای پیام/