یک کارشناس امور دینی مطرح کرد: تربیت نیروی مبلغ در حوزه علمیه نادیده گرفته شده است

حجت‌الاسلام بهشتی در گفتگو با الگونیوز تبیین تبلیغ را اولویت اصلی حوزه‌های علمیه دانست و برگزاری کارگاه‌های آموزشی برای طلاب جوان را امری ضروری خواند. 

حجت‌الاسلام والمسلمین سید جواد بهشتی سخنران و کارشناس امور دینی درخصوص فرمایشات اخیر رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار  با فضلا در گفتگو با  خبرنگار پایگاه خبری الگونیوز چنین فرمود:

طلاب و مبلغین حوزه‌های علمیه بیان کرد: نکته مهم در بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی امر تبلیغ در حوزه‌های علمیه است، متأسفانه حوزه، تربیت نیروی مُبلغ را رها کرده و به دیگر ابعاد تربیت طلاب پرداخته است. باید توجه داشت که تبیین سخن در امر تبلیغ بسیار مهم بوده و این مهم باید از حوزه‌های علمیه پایه‌ریزی و تدریس شود.

این کارشناس و مدرس امور قرآنی با تاکید بر اینکه رشته تبلیغ در حوزه‌های علمیه نباید از جایگاه اندکی برخوردار باشد، گفت: یکی از مباحث درسی در حوزه‌های علمیه رشته تبلیغ است، بحثی که باید همانند مباحث فقهی به آن اهتمام ویژه داشت و ورای آموزش تئوری، برای فراگیری بیشتر آن کارگاه‌های آموزشی و دوره‌های عملی طراحی و اجرا کرد.

او در ادامه بیان کرد: امروزه نه در کشور ما بلکه در سراسر دنیا برای تربیت به‌روز نیروهایشان کارگاه‌های آموزشی برگزار می‌کنند و آن‌ها را با جدیدترین روش‌های تبلیغی آشنا می‌کنند، اتفاقی که به نظرم برای تربیت طلاب به ویژه مبلغان و مبلغین ضروری است و ما را برای رسیدن به هدفی که رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمودند، کمک می‌کند.

حجت‌الاسلام والمسلمین بهشتی ادامه داد: خداوند در قرآن کریم درباره ترویج و تبلیغ اسلام 100 فرمان به پیامبر اکرم (ص) داده است. فرمان‌هایی که سینه به سینه در دوران امامت ائمه اطهار علیهما السلام نقل شده است و امروزه باید در زمان غیبت عالمان، فقها و مدرسان حوزه علمیه پیگیر و مرسل این 100 فرمان الهی باشند.

این کارشناس و مدرس قرآن با بیان اینکه 100 فرمان رسالت در آیه شریفه تبلیغ «يا أَيُّهَا الرَّسُولُ بَلِّغْ ما أُنْزِلَ إِلَيْكَ مِنْ رَبِّكَ وَ إِنْ لَمْ تَفْعَلْ فَما بَلَّغْتَ رِسالَتَهُ …» خلاصه شده است و زیر چتر «تبلیغ» است، اظهار داشت: اصلی‌ترین ساز و کار روحانیت به ویژه حوزه علمیه تببین همین فرمان الهی است. ما امروزه در جایگاهی هستیم که باید مطمئن شویم پیامی که روی منبر یا در رسانه‌ها بیان می‌کنیم به مخاطبانمان رسیده است یا خیر.

انتهای پیام/