پنجشنبه / ۱۵ آذر / ۱۴۰۳
×
عضو هیات علمی دانشگاه علم و صنعت به بیان توضیحاتی درباره تولید خودروهای قدیمی با اسم جدید در خودروسازی های کشور پرداخت.
افشاگری تند یک استاد دانشگاه از روند تولید خودروی جدید در کشور: فروش خودروی قدیمی با اسم جدید روی میز تهران بیست
  • کد نوشته: 22150
  • شهریور ۲۰, ۱۴۰۲
  • 541 بازدید
  • بدون دیدگاه
  • به گزارش خبرنگار اجتماعی الگونیوز به نقل از  روابط عمومی تهران بیست؛ شجاعی فرد عضو هیات علمی دانشگاه علم و صنعت در برنامه زنده تلوزیونی تهران بیست در خصوص کیفیت خودروهای تولید داخل گفت: استاندارد در دنیا مطابق نیاز جامعه و منطقه طراحی می شود، مثلا اگر کشوری نور کمی دارد روشن بودن چراغ را استاندارد تعیین کرده اند. ۸۰ میلیون خودرو در سال ۲۰۲۲ تولید شده که بالای ۶۰ درصد آنها ۸۵ درصد استاندارد اروپا را نداشته اند ولی ما استانداردهای غیر ضروری مثل نمایش فشار باد لاستیک را ضروری می کنیم در صورتی که باید به استاندارهای ضروری تر متناسب با شرایط کشور را اعمال کند‌.

    این عضو هیات علمی دانشگاه توضیح داد: روسیه با اعمال تحریم های اروپا ۴۵ استاندارد از استانداردهای ۸۵ گانه را حذف کرد. در دنیا خودروی اقتصادی بیشترین مشتری را دارد. ۸۰ درصد خودرهای ما زیر ۶ هزار دلار هستند و بالای آن مشتری ندارد. وقتی این استاندارهای ۸۵ گانه را کامل رعایت کنیم ۱ و نیم میلیارد به قیمت خودرو افزوده می شود.

    شجاعی فرد گفت: در کشور خودرویی با پلتفرم ۴۰ سال پیش را فقط اسمش را عوض می کنیم. وزن کم قیمت کم و کیفیت بالا ۳ مولفه خودروی با کیفیت در جهان است ولی وقتی خودروی قدیمی را اسمش و پتلفرمش را عوض می کنیم فقط به وزنش اضافه می شود. ما باید طراحی و تولید خودرو جدید داشته باشیم نه اینکه فقط اسم خودرو را عوض کنیم.

    شجاعی فرد گفت: عمر مفید خودرو ۵ سال و تا ۱۵۰ هزار کیلومتر و نهایتا ۱۰ سال است. تمام خودروهای تولیدی داخل از سال ۱۳۹۰ به قبل اصلا کیفیت ندارند.

    انتهای پیام/

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *