پنجشنبه / ۱۵ آذر / ۱۴۰۳
×
کلاه ایمنی هدیه دهید.
کلاهی که باید بر سر مردم برود

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری الگونیوز، رییس اداره تصادفات پلیس راهور تهران بزرگ در رابطه با تصادفات موتورسیکلت و نقش کلاه ایمنی در کاهش تلفات و در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار الگونیوز اعلام کرد:
کلاه استاندارد باید دارای دریچه تهویه هوا باشد تا جریان هوا به راحتی بتواند در آن جریان داشته باشد .
سرهنگ جوانبخت به بیان ویژگی های یک کلاه ایمنی استاندارد پرداخت و از مرز بین و مرگ و زندگی در گذاشتن کلاه ایمنی بر سر موتورسواران حین تردد گفت
به گزارش مرکز اطلاع رسانی پلیس راهور تهران بزرگ سرهنگ رابعه جوانبخت صبح امروز در برنامه شهر امن که از استودیوی پلیس پایتخت از شبکه پنج سیما پخش می شد حضور یافت و درباره خصوصیات کلاه ایمنی استاندارد توضیح داد .
سرهنگ رابعه جوانبخت رییس اداره تصادفات پلیس راهور تهران بزرگ گفت : مرز بین مرگ و زندگی در موتورسواری استفاده از کلاه ایمنی استاندارد در حین موتورسواری و گذاشتن این وسیله مهم بر سر می باشد .
وی بیان داشت : آمارهاحکایت از این دارد که اگر کلاه ایمنی بر سر موتورسوار باشد و حتی استاندارد ان هم پایین باشد باز هم درصد آسیب دیدگی هایی که به سر و گردن وارد می شود را کاهش می دهد .
رییس اداره تصادفات پلیس راهور تهران بزرگ ادامه داد :جنس کلاه استاندارد باید از فیبر کربن تشکیل شده باشد چرا که لایه خارجی کلاه باید از ورود اجسام به داخل جلوگیری نماید و ضربات را به خوبی گرفته و خنثی نماید . وزن کلاه استاندارد باد بین یک کیلو وسیصد گرم تا یک کیلو ششصد گرم باشد چرا که اگر بیشتر باشد به گردن فشار وارد آورده و موتورسوار پس از دقایقی احساس سنگینی و خستگی و گردن درد می نماید .


سرهنگ جوانبخت افزود : طلق کلاه ایمنی استاندارد باید کاملا شفاف و ضد خش باشد و عایق صدا در مقابل باد داشته و زاویه دید جانبی باید ۱۰۵ درجه و از بالا ۷ درجه باشد .
وی گفت : همچنین یک کلاه استاندارد دارای دریچه تهویه هوا باشد تا جریان هوا به راحتی در آن جریان داشته باشد .
سرهنگ جوانبخت بیان داشت : به خانواده ها ،روسا و مدیران توصیه می شود اگر قرار است کادویی تهیه شود برای موتورسوار و یا از دوستان و آشنایانی که می شناسید و یا حتی برای کارمندان خود کلاه ایمنی استاندارد تهیه کنید و به بهانه های مختلف به آنان هدیه دهید.

وی ادامه داد: ۲۱ درصد از علت تصادفات ، عدم توجه به جلو از سوی راکبین موتورسیکلت می باشد
سرهنگ رابعه جوانبخت از آمار ۵۰ درصدی تصادفات فوتی موتورسواران خبر داد و از عدم توانایی در کنترل وسیله نقلیه به عنوان رتبه اول این آمار گفت
به گزارش مرکز اطلاع رسانی پلیس راهور تهران بزرگ سرهنگ رابعه جوانبخت صبح امروز در برنامه شهر امن که از استودیوی پلیس پایتخت از شبکه پنج سیما پخش می شد حضور یافت و در خصوص علل و آمار تصادفات موتورسواران توضیح داد .
سرهنگ رابعه جوانبخت رییس اداره تصادفات پلیس راهور تهران بزرگ گفت : بررسی آمار فوتی در شش ماهه ابتدای سال جاری حکایت از آن دارد که ۵۰ درصد از تصادفات فوتی شهر تهران متاسفانه به موتورسیکلت سواران اختصاص دارد که عدد بالایی می باشد .
وی بیان داشت : اگر بخواهیم به صورت دقیق تر این تصادفات را بررسی نماییم می بینیم که ۴۴ درصد از این تصادفات به عدم توانایی در کنترل وسیله نقلیه باز می گردد یعنی موتورسوار با وسیله ای که سرعت بالایی دارد و بسیار ناپایدار است تردد می کند و چون نمی تواند موتورسیکلت خود را کنترل نمایند و به موقع ترمز بگیرد موجب حادثه می گردند .
رییس اداره تصادفات پلیس راهور تهران بزرگ ادامه داد : وقتی بیشتر بررسی می کنیم در می یابیم که موتورسواران با خودرو و وسیله دیگری برخورد نداشته اند ولی چون سرعت زیادی داشته و نتوانسته موتورسیکلت خود را کنترل نماید واژگون شده است .
سرهنگ جوانبخت افزود : علت بعدی که ۲۱ درصد از علت تصادفات را به خود اختصاص داده است عدم توجه به جلو از سوی راکبین موتورسیکلت می باشد که این علت در بین رانندگان خودرو نیز مشاهده می شود .
وی گفت : خیلی وقتها مشاهده می گردد که راکب موتورسیکلت با یک دست خود موتور را گرفته و با دست دیگر با تلفن همراه خود صحبت می نماید و یا پیام می دهد که این موضوع بسیار خطرناک و حادثه ساز است .
سرهنگ جوانبخت بیان داشت : فکر کنید وسیله نقلیه ای که به شدت ناپایدار و بر روی دوچرخ در حرکت است راکبی دارد که آنرا با یک دست هدایت و با دست دیگر خود با تلفن همراه صحبت می کند و هیچ گونه کنترلی بر روی آن ندارد.
وی افزود : علت سوم تصادفات موتورسواران به تغییر مسیرهای ناگهانی اختصاص پیدا می کند چرا که قدرت مانور این وسیله بسیار بالا می باشد و می تواند بین خودروها به راحتی گردش کرده و مسیر خود را به یکباره تغییر بدهد .
رییس اداره تصادفات پلیس راهور تهران بزرگ افزود : خیلی وقت ها موتورسواران بین خطوط حرکت نمی کنند و فکر می کنند که هر فضایی که بین خودروها باشد می توانند از ان تردد کرده و سریع تر برسند ولی متاسفانه خیلی از این موتوروسواران به مقصد خود نمی رسند چرا که در نقاط کور خودروها قرار می گیرند و توسط سایر رانندگان به خوبی دیده نمی شوند .
وی گفت : ماده ۱۶۵ آیین نامه راهنمایی و رانندگی به صراحت اعلام می دارد که موتورسیکلت سوراران نباید به موازات سایر خودرو ها و وسایل نقلیه حرکت نمایند .
سرهنگ جوانبخت بیان داشت : حرکت خلاف جهت که عدد آن ۷ درصد می باشد هم توسط برخی راکبین موتورسیکلت انجام می شود و چرا برخی موتورسواران فکر می کنند که چون موتورسوار هستند می توانند خیابان را خلاف جهت بروند و وارد پیاده رو شوند و حتی در برخی موارد برخی راکبین در مسیر بزرگراه انهم بعد از رد شدن از یک خروجی مسیر را با سرعت و خلاف جهت طی می کند و مسیر را خلاف جهت باز می گردد و این کار تاوان سنگینی را دارد و در اکثر موارد بخورد های شدید صورت می گیرد و آسیب دیدگی های شدید سر وگردن باعث فوت موتروسوار می شود.
وی افزود: با رعایت قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی می توان از بروز این حوادث تا حدود زیادی کاست و از تصادفات پیشگیری نمود.

این مقام انتظامی گفت: بزرگراه امام علی ( ع ) ، بزرگراه آزادگان و بزرگراه چمران بیشترین تصادف فوتی موتورسواران را به خود اختصاص داده اند.
سرهنگ رابعه جوانبخت به آمار ۵۱ درصدی تصادفات فوتی موتورسواران تهرانی در بزرگراه اشاره داشت و به سه بزرگراه که بیشترین تصادفات موتورسواران را در خود دارند اشاره کرد.
سرهنگ رابعه جوانبخت رییس اداره تصادفات پلیس راهور تهران بزرگ گفت: بررسی محورهای که موتورسوراران بیشترین تصادفات را در آنها انجام داده اند نشان می دهد که ۵۱ درصد از تصادفاتی که متوفیان آن در بزرگراه بوده است در بزرگراههای شهر تهران اتفاق افتاده و ۴۹ درصد دیگر در سایر معابر بوده است .
وی بیان داشت: این تصادفات در حالی اتفاق می افتند که اصلاو اصولا موتروسواران نباید در این معابر تردد نمایند ولی متاسفانه شاهد آن هستیم که موتورسواران در این معابر تردد کرده و حوادث ناگواری را رقم می زنند.
رییس اداره تصادفات پلیس راهور تهران بزرگ ادامه داد: بزرگراه امام علی ( ع ) در واقع رتبه اول تصادفات موتورسیکلت را داراست چون هم مسیر در مسیر جنوب به شمال و هم در مسیر شمال به جنوب بسیار پر تردد می باشد و تردد موتور سواران در این مسیرها زیاد است.
سرهنگ جوانبخت افزود : بزرگراه آزادگان نیز که کمربندی محسوب می شود و خودروهای سنگین در ان بسیار تردد می کنند و تردد موتورسواران در این مسیر بسیار خطرناک است که متاسفانه در این بزرگراه نیز تردد پرتکرار موتورسواران را شاهد هستیم.
وی گفت : بزرگراه شهید چمران بزرگراه سومی است که تصادفات فوتی در ان بسیار صورت می گیرد چرا که ما داخل این بزرگراه تونل نواب راداریم و متاسفانه موتورسواران وارد بزرگراه و تونل توحید نشوند. تونل توحید سیمری طولانی را داراد و وقتی موتورسواران از آن رد می شوند انباشتگی حجم گازهای الاینده را داریم که بر راکبین موتورسیکلت و تمرکز انها بسیار تاثیرمی گذارد و تاکید ما بر این است که راکبین از این تونل تردد نکنند.
سرهنگ جوانبخت بیان داشت : خیلی وقتها موتورسواران تعائل خود را در حرکت از این تونل از دست می دهند وبا دیواره بتنی آن بشدت برخورد می نمایند .
وی افزود : امسال شاهد ۳ فقره تصادف فوتی موتورسواران فقط در داخل تونل توحید بودیم که این موضوع بسیار حائز اهمیت می باشد و موتورسیکلت سواران می بایست مسیر جایگزین که بالای تونل توحید می باشد را انتخاب و تردد نمایند و چند دقیقه ای بیشتر طول نمی کشد ولی سالم به مقصد می رسند.

کلاه ایمنی تنها کلاهی است که باید بر سرتان برود و اصلا جای نگرانی نیست و برعکس باید از این موضوع خوشحال هم باشید.
به گزارش مرکز اطلاع رسانی پلیس راهور تهران بزرگ سرهنگ جوانبخت صبح امروز در برنامه شهر امن که از استودیوی پلیس پایتخت از شبکه پنج سیما پخش می شد حضور یافت و در خصوص کلاهی که باید بر سر موتورسواران برود توضیح داد.
سرهنگ رابعه جوانبخت رییس اداره تصادفات پلیس راهور تهران بزرگ گفت : شاید تنها کلاهی که آدم ها می بایست بر سر بگذارند همین کلاه ایمنی است .
وی بیان داشت : کلاه ایمنی تنها کلاهی است که اگر بر سر هر کسی رفته است واقعا سر او سالم و سلامت مانده و سالم به مقصد رسیده است .
رییس اداره تصادفات پلیس راهور تهران بزرگ ادامه داد : اجازه دهیم این کلاه را خانواده و عزیزان شما برتان بگذارند و این کلاهی است که اگر بر سرتان برود هیچگاه ضرر نخواهید کرد .
سرهنگ جوانبخت افزود : بیشتر آسیب هایی که در تصادفات اتفاق می افتد از ناحیه سر و گردن ایست و معمولا شکستگی دست و پا کمتر است ولی بیشتر از ناحیه سر و گردن موتورسواران آسیب می بینند .
وی گفت : کلاه ایمنی تنها کلاهی است که باید بر سرتان برود و اصلا جای نگرانی نیست و برعکس باید از این موضوع خوشحال هم باشید .
سرهنگ جوانبخت بیان داشت: یک امیدواری وجود دارد که در شش ماهه دوم سال راکبین بیشتری از کلاه ایمنی در حین ترددهای خود استفاده نمایند و ان شاءالله شاهد کاهش تصادفات موتورسواران باشیم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *