به گزارش گروه فرهنگ و هنر الگونیوز؛ رئیس رسانه ملی صبح امروز در آیین نکوداشت هفته پژوهش که در ساختمان شهدای رادیو برگزار شد، گفت: ما در دوره تحولی رسانه ملی باید بپذیریم نقش فکر، رصد و پژوهش بر هر کار دیگری اولویت دارد. تا زمانی که ما در رسانه ملی منحصر به فرد جمهوری اسلامی ایران، شناخت دقیق، آگاهی کامل، به روز شده از نیازها و تحولات فکری ـ اجتماعی جامعه پیرامون و مخاطبان خودمان نداشته باشیم، هیچ تولیدی در هیچ گونه برنامه سازی ممکن است به هدف اصابت نکند.
رسانه ملی باید به دنبال جذب مخاطب باشد
رئیس رسانه ملی افزود: برنامهسازی و تولید محتوای ما اگر بدون توجه به این رصد و فکر و آگاهی کامل از جامعه مخطب باشد، ممکن است به عکس خود عمل کند. رسانه ملی قطعا باید به دنبال جذب مخاطب، تولید برنامههای پرمخاطب و توجه به همه عناصر محتوای جذاب باشد اما در کنار جذابیت باید به محتوا هم دقت کرد. برنامه پرمخاطبی که غذای آلوده به مخاطب میدهد قطعا پرضررتر از برنامه کم مخاطبی است که غذای آلوده میدهد. البته برنامه کم مخاطب با محتوای خوب هم فایدهای ندارد.
در جایگاه یک مادر دلسوز!
جبلی با اشاره به فلسفه وجودی رسانه ملی خاطرنشان کرد: آنچه در فلسفه وجودی رسانه ملی و انقلاب نهفته است، رسانهای است که در جایگاه یک مادر دلسوز است و تمام وجود خودش را وقف خانواده کرده است. جایگاه رسانه چنین نقشی است و آنچه که انتظار میرود همین است؛ یعنی در عین حال که ذائقه ملت را با دقت رصد میکند، تحولات فرهنگی را در نظر میگیرد و متناسب با شناخت دقیق از مخاطب و آسیبها خوراک مناسب تولید میکند.
جبلی تصریح کرد: رسانه زمانی اثرگذار است که صرفا به دنبال اندازهگیری مخاطب نباشد در این صورت برنامهسازی ما را تک بعدی میکند. در کنار آن باید افکارسنجی دقیق صورت بگیرد و برنامهساز ببیند که چقدر به اهداف تعیینشدهاش دست یافته است.
انتهای پیام/
دیدگاهتان را بنویسید