جشنواره تئاتر دانشگاهی قطعا در سال ۱۴۰۳ برگزار خواهد شد

جشنواره تئاتر دانشگاهی قطعا در سال ۱۴۰۳ برگزار خواهد شد.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر الگونیوز؛ یکی از مهمترین رویدادهای نمایشی کشور، جشنواره تئاتر دانشگاهی است که به عنوان رخدادی مولد، تاکنون استعدادهای مختلفی را در رشته‌های مختلف هنرهای نمایشی معرفی کرده است. بسیاری از آثار حاضر در ادوار پیشین این جشنواره به دلیل نگاه متفاوت و نوجویی در فرم و محتوا، توانسته‌اند پس از این رویداد فرصتی برای اجرای عمومی را پیدا کنند و از این طریق، بر جریان کلی حاکم بر تئاتر کشور تاثیر گذار باشند. اما طی دو سال اخیر این جشنواره به دلایل مختلف و بعضاً نانوشته برگزار نمی‌شود. ظاهراً بخشی از مسائل موجود که در عدم برگزاری این رویداد نقش دارند، به سیاست‌گذاری‌های معاونت فرهنگی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری مربوط می‌شود. نکته‌ای که صبح امروز و در نشست خبری و آیین رونمایی از پوستر چهل و دومین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر از قول مجتبی صفری، معاون مدیرکل فرهنگی اجتماعی وزارت علوم نیز به آن اشاره شد. سال گذشته اما، با انتخاب رحمت امینی، عضو هیئت علمی گروه نمایش دانشکده هنرهای زیبا دانشگاه تهران به عنوان دبیر علمی جشنواره تئاتر دانشگاهی، احتمال برگزاری مجدد آن قوت گرفت. اما برخی دانشجویان رشته نمایش به انتخاب او واکنش تندی نشان دادند و حضور او را به معنای از دست رفتن استقلال این جشنواره دانستند، چراکه دبیر این جشنواره بر طبق اساسنامه موجود، باید از میان دانشجویان رشته نمایش انتخاب شود.

در نشست چهل و دومین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر، مجتبی صفری به عنوان یک مقام مسئول در وزارت علوم، که متولی برگزاری این جشنواره است اعلام کرد: «در خصوص جشنواره تئاتر دانشگاهی، جلسات هم‌اندیشی مختلفی برگزار شده است. این جشنواره قطعا با کمی تاخیر در سال آینده برگزار خواهد شد».

بنابراین می‌توان امیدوار بود که در سال آینده دوباره شاهد برگزاری این جشنواره مهم و اثرگذار باشیم تا شاید بدین طریق تا حدی از رخوت حاکم بر جریان تئاتر دانشجویی کشور کاسته شود.

منبع؛ صبا

انتهای پیام/