پنجشنبه / ۱۵ آذر / ۱۴۰۳
×
حسین ریگی کارگردان فیلم سینمایی «میرو» بیان کرد که این فیلم اولین فیلمی است که در سیستان و بلوچستان به بحث دفاع مقدس می‌پردازد.
نابازیگرانی که «میرو» بازیگر کرد/ سیستان و سیستان و ‌بلوچستان در جنگ

به گزارش گروه فرهنگ و هنر الگونیوز؛ حسین ریگی کارگردان فیلم سینمایی «میرو» که امروز ۱۵ بهمن ماه در خانه جشنواره به نمایش در می‌آید درباره شکل گیری ایده و مراحل ساخت این فیلم به خبرنگار مهر گفت: به واسطه مستندها و فیلم‌های کوتاهی که در سیستان و بلوچستان کار کرده‌ام و زیستی که در این استان داشته‌ام، با شخصیت‌های مختلفی آشنا شدم و میرو هم یکی از آن شخصیت‌ها است. میرو مابه‌ازای واقعی ندارد ولی از خاطراتی که دوستان تعریف می‌کردند، به چنین قصه‌ای رسیدم که درباره پسر بچه‌ای است که کمی شیطان است ولی برای اینکه خود را به مادرش ثابت کند، دل به دریا می‌زند.

وی درباره حضور در چهل و دومین جشنواره فیلم فجر بیان کرد: حضور یک فیلم در جشنواره لذت خاصی دارد؛ به این واسطه که فیلم توسط اهالی فن دیده و نقد و بررسی می‌شود. نقاط ضعف و قوت فیلم را متوجه می‌شویم و می‌توانیم فضای تعاملی را ایجاد کنیم و این به نوبه خود می‌تواند برای کارگردانی که فیلمی در جشنواره دارد، بسیار جذاب باشد.

مهر در گزارشی نوشت:کارگردان فیلم سینمایی «میرو» درباره تفاوت این فیلم با آثار گذشته خود توضیح داد: در این فیلم تلاش کردم تا از تجربیات ۲ فیلم گذشته خود استفاده کنم؛ چه در بحث تکنیک و چه در بحث محتوا و با دقت بیشتری کار را پیش بردم. این فیلم در بستر دفاع مقدس و در سال ۶۵ اتفاق می‌افتد و به نوعی می‌توان گفت که این اولین فیلمی است که در سیستان و بلوچستان به بحث دفاع مقدس می‌پردازد.

ریگی درباره برنامه‌ای که برای اکران فیلم پس از جشنواره دارد، گفت: خیلی دوست دارم که فیلم به اکران عمومی برسد. فیلم‌هایی که من کار کرده‌ام کودک و نوجوان بوده‌اند و معمولاً این دست فیلم‌ها خیلی مورد اقبال پخش کننده‌ها و سینمادارها قرار نمی‌گیرند و این باعث می‌شود که فیلم‌ها در نوبت بمانند. از طرف دیگر باید این را هم بدانیم که تعداد زیادی فیلم در نوبت اکران هستند و فیلم‌های من هم در این نوبت قرار می‌گیرند تا به وقت اکران خود برسند.

این کارگردان سینما درباره استفاده از بازیگران بومی در فیلم سینمایی «میرو» بیان کرد: در بحث استفاده از بازیگر برای یک فیلم موارد گوناگونی مؤثر است. یکی از این موارد اتمسفر خود فیلم و فیلمنامه است و فضایی که در همان لحظه‌ای که فیلم را تولید می‌کنید برای شما به وجود می‌آید که چه باید بکنید. در بعضی موارد خود فیلمنامه به شما می‌گوید که به بازیگر چهره نیاز دارید تا این فیلم دیده شود. مهم‌ترین هدف من این است که بتوانم فیلمی در سیستان و بلوچستان بسازم و در کنار این که یک فیلم می سازم، بتوانم انتقال تجربه هم داشته باشم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *