به گزارش گروه فرهنگ و هنر الگونیوز؛ عماد رحمانی کارگردان انیمیشن «شمشیر و اندوه» عنوان گفت: باید به جامعه انیمیشن ایران تبریک گفت به این دلیل که امسال تعداد انیمیشن زیادی در جشنواره فیلم فجر حضور دارند. فارغ از اینکه رقابت میان این آثار به کجا خواهد رسید، حضور انیمیشنهای متعدد میتواند فضا را برای پیشرفت این صنعت فراهم کند. انیمیشن در دنیا اهمیت زیادی دارد و میتواند نظر مخاطبان را به خود جلب کند. رقابت همواره یک شیرینی به همراه دارد و در رقابت شما سعی میکنید کار بهتری ارائه کنید.
او ادامه داد: جا دارد در اینجا یاد کنیم از ۲ انیمیشن خوب «پسر دلفینی» و «بچه زرنگ» که در سال گذشته باعث شدند فضای جدیدی در انیمیشن ایجاد شود. خود ما هم در تولید «شمشیر و اندوه» به شدت حواسمان بود که باید از استانداردهای جدید عبور کنیم.
این کارگردان درباره دلیل طولانی بودن روند تولید انیمیشن و تعداد بالای عوامل توضیح داد: ما اسفند سال ۹۹ فرایند تولید «شمشیر و اندوه» را آغاز کردیم. فرایند تولید انیمیشن مانند فیلم نیست که تعدادی راش داشته باشیم و آنها را تدوین کنیم. ما باید تک تک پلانها را در استوری بُرد مشخص کنیم. بعد از اینکه ما به لیاوت کار میرسیم تازه تولید انیمیشن شروع میشود. در کار خود ما حدود ۳۰ نفر انیماتور وجود داشت و این قضیه تعداد عوامل تولید انیمیشن را بالا میبرد. ما پیش از این تولیدکننده بازیهای ویدیویی بودیم و این قضیه کمک کرده بود که با فرایند تولید انیمیشن اُخت باشیم. علیرغم فضای طولانی تولید اگر جدیتر به حوزه انیمیشن نگاه شود، فکر می کنم تا یک سال هم می توان زمان تولید را کاهش داد. خود ما انیمیشن «افسانه سپهر» را برای جشنواره فیلم فجر سال بعد آماده میکنیم.
او درباره استفاده از تکنیک متاهیومن در این انیمیشن توضیح داد: به صورت کلی فضای انیمیشن «شمشیر و اندوه» یک فضای هایپررئال و واقعگرایانه دارد که تاکنون به این شکل در انیمیشن ایران وجود نداشته است. متاهیومن یک تکنیک جدید در دنیا است که از روی اسکن انسانها، حالت صورت و کیفیت به دست میآید و بعد طراحی لباس و… انجام می شود.
رحمانی در پایان درباره واکنش مخاطبان به این انیمیشن بیان کرد: در این چند روز در اکرانهای مردمی واکنشهای خوبی دریافت کردهام.
انیمیشن «شمشیر و اندوه» امروز ۱۷ بهمن ماه در ششمین روز از چهلودومین جشنواره فیلم فجر اکران شد.
انتهای پیام/
دیدگاهتان را بنویسید