به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر الگونیوز؛ محمدمهدی مشکوری تهیهکننده انیمیشن «ببعی قهرمان» عنوان کرد: اولین نکته این است که ما در ایران شاهد تفاوت تولیدمحتوا برای گروه سنی کودک، نوجوان و خردسال هستیم. این فقر محتوا باعث میشود که انگیزه تولید در این حوزه بیشتر شود.
او تاکید کرد: نکته دوم اینکه توانمندی بچههای ایرانی در تولید انیمیشن بالا است و استعدادیابیها در این حوزه اکنون بروز و ظهور پیدا کرده است، درنتیجه تولید انیمیشن در این بالا رفته است. این بالا رفتن تولید انیمیشن در ایران از این نظر خوب است که بچهها مشغول فعالیت هستند. اما این خطر وجود دارد هرچقدر این تولیدات بیشتر باشد احتمال مهاجرت در حوزه انیمیشن نیز بیشتر میشود. اگر مهاجرت در این صنعت همینطور ادامه داشته باشد، در ۲ -۳ سال آینده دیگر نیروی حرفهای در حوزه انیمیشن نداریم. همین قضیه باعث شده است که شیب تولید انیمیشن در ایران بالا برود و امسال شکرخدا ۴ انیمیشن در جشنواره فیلم فجر حضور دارند.
این تهیهکننده ادامه داد: اکنون کمپانیهای بزرگ مانند دیزنی و پیکسار از بچههای ایرانی استفاده میکنند و ما میتوانیم از این توانمندی در کشور خودمان استفاده کنیم.
او درباره ایده ساخت انیمیشن سینمایی «ببعی» بیان کرد: ایده این انیمیشن زمانی شکل گرفت که سریال ۲ بعدی «ببعی قهرمان» در شبکه کودک پرمخاطبترین کار کودک شد. در این ۶ سال اخیر نیز در مقایسه با کارهای خارجی درحال پخش نیز «ببعی» در رتبه ۲ و ۳ قرار دارد. مخاطب ما در این سریال خردسال بودند درنتیجه تصمیم گرفتیم نسخه سینمایی «ببعی» را برای کودکان بسازیم.
او درباره فروش و اکران این انیمیشن گفت: ما مخاطبان وفاداری داریم و حس میکنیم از الان گیشه عطش دیدن این کار را دارد. ما معتقدیم که انیمیشن برای کودک است و نمی توانیم توقع نوجوانان را ازنظر کیفیت در ایران برآورده کنیم. در همین اکران های مردمی نیز ما بازخوردهای خیلی خوبی از مخاطبان گرفتیم.
مشکوری در پایان گفت: پروسه تولید این انیمیشن ۳ سال طول کشید.
انتهای پیام/.
دیدگاهتان را بنویسید