به گزارش خبرگزاری الگوینوز؛ بارعلی ذاکری مدیرعامل شرکت راه آهن در هفتمین دوره تعالی جایزه نگهداشت وضعیت ناوگان ملی گفت: بازنگری در فرآیند ها ، سامانه ها و کاهش هزینه ها و افزایش اثر بخشی ،افزایش مدت زمان نگهداشت ناوگان در راه آهن بسیار ضروری است و باید در اقداماتی که طی سال های گذشته صورت گرفته بازنگری صورت گیرد و برای نظام مند شدن این بخش از صاحب نظران درخواست ارائه نظرات کرده ایم.
وی با بیان اینکه در حال حاضر مشکل ناوگان ما فرسودگی بالا است گفت: در گذشته محدودیت هایی برای سرمایه گذاری در تولید داخلی وجود داشت که در حال حاضر این محدودیت ها برطرف شده و ما شاهد پیشرفت در اجرای طرح نوسازی هستیم.
ذاکری با بیان اینکه خرید ناوگان توسط بخش خصوصی اجرایی می شود و در این زمینه دولت و راه آهن نقش تسهیل گری خواهند داشت گفت: ظرفیتی در قانون برنامه هفتم برای وارد کردن لوکوموتیو در نظر گرفته شده که بخشی از آن مربوط ناوگان مسافری است که از طریق بخش خصوصی تامین می شود.
او توضیح داد: شرکتهای بخش خصوصی برنامههای خود را برای خرید لوکوموتیو و واگن از داخل و خارج ارائه کردهاند و تا پایان برنامه هفتم باید ۵۵٠ دستگاه لوکوموتیو وارد کشور شود و برای واگنهای مسافری هم محدودیتی وجود ندارد البته اولویت ما استفاده از ظرفیت تولید داخل است.
وی با بیان اینکه بازنگری در روند وضعیت نگهداری از ناوگان ریلی و فرایندها ضروری است گفت: در این باره باید از سامانههای جدید برای کاهش هزینهها و افزایش اثربخشی و افزایش مدت زمان نگهداشت و دوره نگهداری ناوگان در راه آهن استفاده شود.
معاون وزیر راه و شهرسازی درباره برقی سازی راهآهن مشهد تاکید کرد : برقی سازی راهآهن مشهد در دست بررسی است و برای فاینانس این پروژه مذاکراتی با چین انجام دادهایم و بزودی برنامه کارشناسی را در اختیار وزیر راه و شهرسازی قرار میدهیم.
ذاکری همچنین درباره آخرین وضعیت پروژه راهآهن رشت- آستارا گفت: پنجشنبه ١٩ مهر ماه با حضور وزیر راه و شهرسازی در آستارا مذاکراتی با دستاندرکاران این پروژه خواهیم داشت و در حال حاضر ٢٠ کیلومتر از اراضی مورد نیاز این پروژه تملک شده و ۴٠ کیلومتر هم به طور عبور غیرهمسطح است.
انتهای پیام/
دیدگاهتان را بنویسید