به گزارش الگونیوز به نقل از مرکز اطلاع رسانی پلیس راهور تهران بزرگ ،سرهنگ علی اصغر شریفی؛ رئیس مرکز اطلاعرسانی پلیس راهور تهران بزرگ گفت: اولین شرط جهت اعتراض به جریمه رانندگی ،این است که نباید ۶۰ روز از تاریخ ثبت جریمه گذشته باشد. پلیس راهور برای اینکه هیچ حقی از کسی ضایع نشود، مرکز خدمات ترافیکی و مرکز اجرائیات را راهاندازی کرد که در آن امکان اعتراض به جریمههای رانندگی وجود دارد. در این مرکز، به استناد ماده ۵ قوانین راهنمایی و رانندگی، رانندگان باید ظرف مدت ۶۰ روز، مبلغ جریمه خود را پرداخت کنند؛در صورتی که مالکین در مهلت قانونی ۶۰ روز جریمه خود را پرداخت نکنند و اعتراض به جریمه خود نداشته باشند ،مبلغ جریمه به ماخذ ۲ برابر مبلغ مندرج در قبض جریمه را باید پرداخت کنند.
وی افزود: برابر ماده ۷ قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی، هیئتهایی برای رسیدگی به تخلفات وجود دارد که در این هیئتها، اعتراض رانندگان شنیده و با در اختیار قرار دادن یک فرم اعتراض، ثبت میشود. این اعتراضات، به صورت دقیق بررسی شده و اگر اعتراض وارد باشد، برای قاضی ارسال میشود. راهنمایی و رانندگی راسا نمیتواند این تخلفات را حذف کند و حتماً یک نفر قاضی در این هیئت حضور دارد که بر اساس نظر راهنمایی و رانندگی و افسر کارشناس، آن را مورد بررسی قرار داده و حذف کند.
سرهنگ شریفی افزود: در خصوص حذف تخلفات، رانندگان این موضوع را بدانند که حتماً باید دلایل لازم برای این کار به راهنمایی و رانندگی و قاضی مربوطه ارائه شود. شاید برخی از رانندگان به این موضوع اعتراض داشته باشند که پلاک آنان دستکاری شده باشد که در این مراکز با همکاران بنده با سامانههایی که دارند این موضوع را کنترل دقیق کرده و اگر متوجه شوند که پلاک توسط شخص دیگری دستکاری شده است، تخلفات برای آنان حذف میشود و با فردی که آن تخلف را انجام داده (جرم تلقی میشود)، تماس گرفته خواهد شد و به مرجع قضائی نیز معرفی میشود.
سرهنگ شریفی همچنین افزود : لیست مراکز رسیدگی به اعتراضات جرایم رانندگی، مستقر در تهران که میتوانید شکایت به جریمه خود را در آن مراکز پیگیری نمایید،میتوانید به سامانه
مراجعه نمایید.http://tehran.rahvar120.ir/
انتهای پیام/
دیدگاهتان را بنویسید