پنجشنبه / ۱۵ آذر / ۱۴۰۳
×
دبیر شورای عالی هماهنگی ترافیک شهرهای کشور با اشاره به لزوم تغییر نحوه نرخ‌گذاری طرح ترافیک تهران گفت: نظام نرخ‌گذاری عوارض باید به صورت پویا و عدالت‌محور باشد و تاثیر مثبتی بر کاهش آلودگی هوا و ترافیک داشته باشد.
اعلام پارامترهای نرخ‌گذاری عوارض طرح ترافیک پایتخت/ لزوم قطعیت طرح ترافیک جدید تهران تا یک ماه آینده
  • کد نوشته: 55145
  • آبان ۲۰, ۱۴۰۳
  • 14 بازدید
  • بدون دیدگاه
  • به گزارش الگونیوز  مجتبی شفیعی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره تغییرات طرح ترافیک در تهران و زمان اجرایی شدن آن اظهار کرد: قرار است تغییراتی در شیوه مدیریت محدوده طرح ترافیک تهران داده شود. این شیوه مدیریت در اختیار خود شهرداری تهران است و مطابق قانون مبارزه با آلودگی هوا می‌توانند تغییراتی داشته باشند. نحوه نرخ گذاری باید دچار تغییراتی شود و این تغییرات به شکلی خواهد بود که سردرگمی برای مردم ایجاد نکند و علاوه بر اینکه فرمول پیچیده‌ای نداشته باشد، با توانمندی موجود هم قابل پیاده سازی باشد.

    وی با بیان اینکه در شهرداری تهران به نتایج اولیه هم رسیده‌اند و باید تا یک ماه آینده قطعیت پیدا کند و به تصویب شورای شهر برسد تا برای سال آینده بتوانند آن را پیاده سازی کنند، ادامه داد: مدنظر ما این است که نظام نرخ گذاری عوارض به صورت پویا، عدالت محور و اقتصادی باشد و تاثیر مثبتی روی کاهش آلودگی هوا و ترافیک داشته باشد.

    دبیر شورای عالی ترافیک کشور اضافه کرد: برای نرخ گذاری عوارض به صورت لحظه به لحظه باید پارامترهایی از جمله وضعیت آلودگی هوا در مسیر تردد طرح ترافیک، سنگینی ترافیک آن معبر، طول مسیر و مدت زمان مسیر و همچنین مدیریت بحران مدنظر قرار گیرد.

    وی با بیان این‌که عدد دریافت عوارض افرادی که بخواهند وارد طرح ترافیک شوند، بر اساس این پارامترها مشخص می‌شود، گفت: ممکن است که شخص نخواهد از این سامانه استفاده کند و بخواهد به صورت سنتی وارد طرح شود که توسط دوربین‌ها ترددش ثبت می‌شود.

    شفیعی در ادامه همچنین درباره تاکسی‌های برقی و اجرای ماده ۱۲ قانون «رفع موانع تولید رقابت‌پذیر» و رایزنی‌های وزارت کشور برای تحقق این ماده قانونی، بیان کرد: مصوباتی که تا کنون درباره تاکسی‌های برقی یا دوگانه سوز، اتوبوس‌های برقی یا دوگانه سوز و حتی اتوبوس‌های گازوییلی، دوچرخه‌ها و اسکوترها تحقق پیدا نکرده است و ساز و کاری دارد و سرمایه‌گذار ابتدا باید کار را انجام دهد و پیمایش اتفاق بیفتد و بعد از طی ضوابط مورد تأیید وزارت نفت، مابه‌التفاوت سوخت صرفه‌جویی شده، به سرمایه‌گذار برگردانده شود.

    دبیر شورای عالی هماهنگی ترافیک شهرهای کشور در پایان اضافه کرد: برنامه استفاده از تاکسی‌ برقی به تازگی در حال انجام است؛ اما فرآیند نوسازی تاکسی در کشور یک فرآیند جاری است و در حال حاضر هم در همه شهرها در حال انجام است. تهران هم در این موضوع کار کرده است و اداره دارد و همیشه هم این روند ادامه خواهد داشت؛ چرا که تاکسی‌ها به سن فرسودگی می‌رسند.

    شما می‌توانید؛ برای کسب اطلاعات بیشتر، پیرامون اخبار مرتبط با پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ، در حوزه تصادفات، حوادث، تخلفات، طرح های ترافیکی و اخبار تکمیلی روزانه به سامانه

    http://tehran.rahvar120.ir/
    مراجعه نمایید.

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *