چهارشنبه / ۱۴ آذر / ۱۴۰۳ Wednesday / 4 December / 2024
×
رئیس پلیس راهور تهران بزرگ گفت: در 50 نقطه از تهران کفی‌های پلیس مستقر شده و موتورهایی که پلاکشان پوشش و مخدوشی دارد علاوه بر جریمه 700 هزار تومانی به پارکینگ منتقل می‌شوند و دیگر از توقیف ساعتی خبری نیست.
نشست رسانه ای پلیس راهور تهران بزرگ برگزار شد/از مخالفت پلیس با قطعی برق تا اولتیماتوم به پلاک مخدوش‌ها
به گزارش خبرنگار انتظامی خبرگزاری الگونیوز نشست خبری سردار سید ابوالفضل موسوی‌پور رئیس پلیس راهور پایتخت با اصحاب رسانه در مقر پلیس راهور تهران برگزار شد.هوشمندسازی رصد ترافیک پایتخت، آلودگی هوا، وضعیت معاینه فنی وسایل نقلیه و طرح تشدید با خودروهای دودزا، طرح ویژه برخورد با تخلفات پلاک و همچنین اقدامات مرکز بر خط پلیس راهور تهران از جمله مواردی است که رئیس پلیس راهور تهران بزرگ در این نشست خبری به آن پرداخت.رئیس پلیس راهور پایتخت به بحث موتورسواران پرداخت و تصريح کرد: در سال‌های گذشته در برخورد با تخلفات موتورسواران توقیف با کفی و کلاس‌های آموزشی و بازکردن چرخ‌های موتور و طرح موتوریار و… انجام گرفت تا اینکه در نهایت به طرح ۱۰ رسید.وی گفت: در این سال‌ها و به‌خصوص در ۱۱ ماه تلاش راهور هدف این بود که استفاده از کلاه ایمنی را نهادینه کنیم که این از ۲۰ درصد به ۴۲ درصد استفاده رسیده و ۴ میلیون و ۷۰۰ هزار موتور در شهر تهران داریم که بایستی استفاده از کلاه ایمنی به بالای ۹۰ درصد برسد.رئیس پلیس راهور پایتخت تصریح کرد: در ۷ ماهه سال جاری ۷۰ هزار موتور توقیف ساعتی در محل شده و ۱۳ هزار موتور به پارکینگ منتقل شده و ۱۱۵ هزار دستگاه موتور در محل رفع اثر پلاک شده است؛ همچنین ۶۰۰۰ کلاه ایمنی رایگان بین موتورسواران اهدا کردیم.وی افزود: پیش‌بینی شده در ۲۲ بهمن در ۲۲ منطقه ۲۲ هزار کلاه را بین شهروندان موتورسوار تقسیم کنیم.

دیگر از توقیف ساعتی موتور خبری نیست

رئیس پلیس راهور پایتخت با بیان اینکه برخورد با مخدوشی پلاک جزو مطالبات مردم است و کیف‌قاپی، سرقت و تصادف و ایجاد آزار و اذیت و فرار از جمله برخی اقدامات موتورسواران با پلاک مخدوش است اعلام کرد: در ۵۰ نقطه از تهران از روز شنبه کفی‌های پلیس مستقر شده و موتورهایی که پلاکشان پوشش و مخدوشی دارد هم ۷۰۰ هزار تومان جریمه شده، هم در محل رفع اثر شده و هم با کفی به پارکینگ منتقل می‌شوند و دیگر از توقیف ساعتی خبری نیست و باتوجه‌به اینکه مخدوشی پلاک جرم است به مرجع قضایی معرفی می‌شوند.وی گفت: ۱۶ درصد کاهش فوتی موتورسواران را در این ۶ ماه داریم.رئیس پلیس راهور تهران بزرگ گفت: یکی از دلایل عمده ترافیک استفاده از خودروی تک‌سرنشین است و بروز تصادف و خرابی خودرو و…هم از جمله این مواردی است که موجب ترافیک می‌شود.وی افزود: دوربین‌های ما اکنون هوشمند نیستند و ما ۱۷۰۰ کاربر برای این تعداد دوربین نیاز داریم اما هوش مصنوعی اینجا می‌تواند کمک‌کننده باشد و مشکلات و انسداد را به ما اعلام کند که با همکاری فاوا و شرکت کنترل ترافیک و دانشگاه صنعتی شریف تا سال آینده می‌توانیم از هوش مصنوعی در روان‌سازی و کنترل ترافیک استفاده کنیم.سردار موسوی‌پور ادامه داد: برای کنترل هوشمند ترافیک به ۴۵ هزار سامانه رصد ترافیک و پلاک خوان نیاز داریم.

ما با قطعی برق مخالفیم

وی به قطعی برق به‌خصوص در تقاطع و بزرگراه‌ها پرداخت و اعلام کرد: ما با قطعی برق مخالفیم؛ ۸۰۳ تقاطع هوشمند داریم که یک مامور مستقر است اما وقتی برق قطع می‌شود باید ۴ نفر مستقر کنیم اما در پیک ترافیک مشکلات جدی و بی‌نظمی ایجاد می‌کند و تاریکی منجر به افزایش تصادفات منجر به جرح و فوت می‌شود؛ حتی ما ۳۰ تقاطع مهم را اعلام کردیم و راهکار به شهرداری هم دادیم اما اتفاقی نیفتاده است.سردار موسوی‌پور بیان داشت: هرچه میزان توقف و پیک ترافیک بیشتر باشد آلودگی بیشتر است و هرچه بتوانیم در روان‌سازی ترافیک و… قدم برداریم در کاهش آلودگی مؤثر است؛ همچنین وجود باربری در هسته مرکزی شهر و تردد کامیون و وانت‌بارها خودش باعث ایجاد آلودگی می‌شود.وی به بحث معاینه فنی پرداخت و گفت: در این ۷ ماه معاینه فنی ۵۵۰۰ خودرو در محل ابطال شده است.سردار موسوی‌پور ادامه داد: در آذرماه در سه‌نقطه نسبت به صدور معاینه فنی رایگان برای موتورها اقدام خواهد شد و در همان جا یک کلاه ایمنی هم به آنها تقدیم می‌شود.

نمره منفی برای حدود ۹ هزار تهرانی

وی به آمار اعمال قانون در ۷ ماهه سال جاری پرداخت و گفت: در تخلفات ساکن ۶ میلیون خودرو، دودزا و معاینه فنی ۱ میلیون، تخلفات حادثه‌ساز ۱ میلیون و ۱۰۰ هزار خودرو، تخلفات مربوط به پلاک ۳۸۰ هزار و درستکاری پلاک ۱۹۰۰ فقره اعمال قانون صادر شده است.موسوی‌پور ادامه داد: در شهر تهران حدود ۹ هزار نفر نمره‌منفی بالای ۳۰ دارند.وی به آمار تصادفات پرداخت و گفت: رتبه اول تصادفات در بزرگراه‌ها به آزادگان با ۱۲ درصد تعلق می‌گیرد.وی افزود: تهران چهارمین شهر آلوده دنیاست و در ۵۲ شهر آسیا ما رتبه هشتم را در تلف‌شدن وقت در ترافیک داریم.رییس پلیس راهور تهران بزرگ ادامه داد: سهم آلاینده های متحرک به ترتیب کامیون ۱۵ درصد، سواری ۱۳.۹ درصد موتورسیکلت ۱۰.۱ درصد، اتوبوس ۱۳ درصد، مینی‌بوس ۴ درصد، تاکسی ۲.۱ درصد و وانت ۱.۵ درصد است.موسوی‌پور گفت: تردد و توقف این وسایل نقلیه باعث آلودگی هوا می‌شود. نوع خودروها، سوخت آنها و نقص پلاک‌های پلاک خوان و غیره از اموال تشدید این شرایط است. همچنین باربری‌ها که قرار بود از شهرها خارج شوند و این اتفاق نیفتاده و باعث آلودگی هوا می‌شود.وی افزود: سال گذشته ۱میلیون و ۹۰۰ هزار وسیله نقلیه برای معاینه فنی جریمه شدند اما امسال به‌خاطر خرابی دوربین‌ها، امسال ۹۳۳ هزار وسیله جریمه شده‌اند که این مسئله نیز روی آلودگی هوا تأثیر منفی دارد.رئیس پلیس راهور تهران بزرگ ادامه داد: خودروهایی که معاینه فنی دارند اما به مشکل خورده‌اند مثل شکستگی شیشه و غیره در محل توسط پلیس کارشناس، ابطال معاینه فنی انجام می شود که ۱۴ هزار خودرو امسال اعمال قانون شده‌اند.همچنین خودروهای دودزا به پارکینگ منتقل می‌شوند.
وی به بحث معاینه فنی پرداخت و گفت: در این ۷ ماه معاینه فنی ۵۵۰۰ خودرو در محل ابطال شده است.سردار موسوی‌پور ادامه داد: در آذرماه در سه‌نقطه نسبت به صدور معاینه فنی رایگان برای موتورها اقدام خواهد شد و در همان جا یک کلاه ایمنی هم به آنها تقدیم می‌شود.

نشست رسانه ای سردار

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *