پنجشنبه / ۱۵ آذر / ۱۴۰۳
×
شورای رقابت صوت‌و تصویر فراگیر در فضای مجازی به‌منظور تنظیم و نظارت بر رقابت در صنعت مدیا و رسانه‌ها با حضور مدیران ساترا و نمایندگان شورای رقابت، سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان و مجمع «رصتا» تشکیل شد.
شورای رقابت فضای مجازی تشکیل شد

به گزارش گروه فرهنگ و هنر الگونیوز؛ مصطفی برهانی مشاور رئیس ساترا و مدیر تنظیم فضای رقابت سازمان صداوسیما گفت: شورای رقابت فضای مجازی با حضور رئیس ساترا، معاون تنظیم بازار و توسعه کسب‌و کار این سازمان و نمایندگان شورای رقابت، سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان و مجمع «رصتا» برگزار شد. شورای رقابت صوت‌و تصویر فراگیر در فضای مجازی به منظور تنظیم و نظارت بر رقابت در صنعت مدیا و رسانه‌ها تشکیل شده است. این شوراها در بسیاری از کشورها وجود دارد و مسئولیت‌های مختلفی را بر عهده آن است.

وی درخصوص وظایف این شورا گفت: پیشگیری از تبعیض و تحریف رقابت، ممنوعیت تصاحب و تعاملات غیرقانونی، حفظ تنوع رسانه‌ای و حفظ منافع مصرف‌کنندگان از جمله وظایف این شوراست.

برهانی در ادامه سایر مسئولیت‌های شورای رقابت را برشمرد و خاطرنشان کرد: بررسی و تحقیق درباره تخلفات رقابتی، رسیدگی به شکایات و اختلافات رقابتی، پیشگیری از تحریم‌ها و سوءاستفاده از قدرت بازار، تنظیم قوانین و مقررات رقابتی، اعمال قوانین رقابت، ارائه راهنمایی و مشاوره و ترویج رقابت جزو مسئولیت‌های این شورا به‌شمار می‌رود.

مشاور رئیس سازمان تنظیم مقررات رسانه‌های صوت‌و تصویر فراگیر تاکید کرد: نظارت بر رقابت در پلتفرم‌های انتشار محتوا یک مسئله مهم است که در سال‌های اخیر به توجه بیشتری از سوی حکومت‌ها و نهادهای قانونی جهانی رسیده است. این پلتفرم‌ها، مانند شبکه‌های اجتماعی، وبلاگ‌ها، ویدئوهای آنلاین و سایر سرویس‌های مشابه، به کاربران امکان انتشار و مصرف محتوا را می‌دهند و در بسیاری از کشورها، نهادهای نظارتی و قانونی تلاش می‌کنند رقابت را در این پلتفرم‌ها حفظ کنند و به برطرف کردن موانعی که ممکن است برای رقابت سالم و عادلانه وجود داشته باشد بپردازند.

وی در پایان درمورد موانع رقابت سالم و عادلانه بیان کرد: برخی پلتفرم‌ها ممکن است به صورت ناعادلانه با کاربران یا ارائه‌دهندگان محتوا رفتار کنند و آنها را در دسترسی به مخاطبان یا منابع درآمدی محدود کنند؛ همچنین برخی پلتفرم‌ها به صورت نامتعادلی قدرت رقابتی را در دست دارند و می‌توانند شرایط را به نفع خود تغییر دهند و رقبای خود را از بازار کنار بزنند؛ به‌علاوه پلتفرم‌های انتشار محتوا ممکن است از اطلاعات شخصی کاربران به‌نحوی استفاده کنند که رقابت را تحت تأثیر قرار دهد، مانند استفاده از اطلاعات جمع‌آوری شده برای تبلیغات هدفمند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *