“P o ” در چراغ راهنمایی و رانندگی به چه معناست؟

در مواقعی که پلیس در تقاطع تشخیص بدهد که یک مسیر اولیوت جریان عبور دارد ، چراغ را در حالت کنترل دستی و یا همان "P o " می گذارد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری الگونیوز، رییس اداره مهندسی ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ در برنامه شهر امن اعلام کرد:
در مواقعی که پلیس در تقاطع تشخیص بدهد که یک مسیر اولویت جریان عبور دارد ، چراغ را در حالت کنترل دستی و یا همان “P o ” می گذارد.
به گزارش مرکز اطلاع رسانی پلیس راهور تهران بزرگ سرهنگ مصطفی زینی وند صبح امروز در برنامه زنده شهر امن در استودیو پلیس پایتخت که از شبکه پنج سیما پخش می شد حضور یافت و در خصوص “P o ” توضیح داد.
سرهنگ زینی وند گفت: در تقاطع ها چراغ های راهنمایی ورانندگی به دو شیوه کنترل می شوند که یا به صورت هوشمند مرکزی و یا به صورت برنامه پذیر که از قبل برنامه ریزی شده باشد کنترل و مدیریت می شوند .
وی افزود:  در مواقعی که پلیس در تقاطع تشخیص بدهد که یک مسیر اولیوت جریان عبور دارد ، چراغ را در حالت کنترل دستی و یا همان “P o ” می گذارد.
سرهنگ زینی وند بیان داشت: این موضوع در مواقعی روی می دهد که ماشین اورژانس و یا آتش نشانی از یک مسیر در حال تردد است و می خواهد ماموریت خود را اجرا نماید پلیس چراغ را در حالت “P o ” قرار می دهد.
رییس اداره مهندسی ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ ابراز کرد : این موضوع در زمانی هم که یک تصادف و خرابی که در تقاطع اتفاق می افتد و تقاطع دچار بی نظمی می گردد انجام می شود و پلیس برای جلوگیری از به هم خوردن نظم در تقاطع چراغ را در حالت “P o ” قرار می دهد .
وی گفت : اگر حسگرهایی که کار انها زمان دهی به طرفین تقاطع می باشد دچار نقص شده باشند در این زمان نیز پلیس چراغ تقاطع را در حالت “P o ” و یا همان ( چراغ به صورت دستی در اختیار پلیس است ) قرار می دهد تا به تردد ها نظم دهد و تناسبی بین حجم و ظرفیت ایجاد گردد.

انتهای پیام/