اختصاص 47 درصد از تصادفات فوتی به موتورسواران تهرانی

تحلیل تصادفات از افزایش تصادفات فوتی و جرحی در شهر تهران حکایت دارد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری الگونیوز، معاون آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار الگونیوز اعلام کرد:
ایمنی و سلامت شهروندان همیشه جزء دغدغه های اصلی پلیس بوده و خواهد بود.
معاون آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ بیان داشت : بحث ایمنی و سلامت شهروندان همیشه جزء دغدغه های اصلی پلیس بوده و خواهد بود و این موضوع طبیعی است که پلیس به فکر ایمنی و سلامتی آحاد مختلف جامعه باشد تا بتواند ایمنی و سلامتی شهروندان را بخصوص در مباحث ترافیکی جامعه عمل بپوشانیم .
سرهنگ کشیر گفت : تمام طرح هایی که پلیس در طول سال بجز اعمال قانون و نظم بخشی به تردد ها انجام می دهد ، بحث بازدارندگی رانندگان از انجام تخلفات را در پی دارد تا جان مردم حفظ و سلامت شهروندان که جزء اولویت های پلیس است به ارمغان آید .
وی افزود : با توجه به تجزیه و تحلیل هایی که از آمار تصادفات در طول 8 ماهه امسال انجام دادیم متاسفانه شاهد افزایش تصادفات فوتی و جرحی در شهر تهران می باشیم که با توجه به این موضوع و مقایسه آمار امسال نسبت به 8 ماهه سال گذشته متاسفانه با افزایش تصادفات جرحی و فوتی و خسارتی روبرو هستیم . این مهم ما را بر آن داشت که طرح ایمنی وسلامت را که از قبل هم انجام می شد ، به صورت پر رنگ تر اجرا نماییم .
سرهنگ کشیر افزود : این طرح در اجرای تدابیر رییس پلیس راهور تهران بزرگ در حال اجرا می باشد که تخلفاتی چون عدم استفاده از کلاه ایمنی ، نبستن کمربند ایمنی و صحبت با تلفن همراه را شامل می شود .
وی گفت : آمار تصادفات موتورسیکلت در شهر تهران افزایشی است که متاسفانه 47 درصد از تصادفات فوتی در 8 ماهه سال جاری مختص به موتورسواران است .
وی افزود : عدم استفاده از کلاه ایمنی دلیلی بر تصادفات فوتی نیست و استفاده از کلاه ایمنی استاندارد مهم است که در اثر واژگونی و سقوطی که روی می دهد . ضربه ای که به سر وارد می شود علت مرگ موتورسواران ما است . اگر کلاه ایمنی استفاده شود و ضربه ای به سر وارد نگردد خب مسلما اتفاقی نخواهد افتاد و مهم این است که نوع ضربه ای که به سر وارد می گردد تاثیر بر سلامت و زنده ماندن موتورسوار دارد .

انتهای پیام/