در بزرگراه اشرفی اتفاق داد

تشدید مجازات برای راننده متواری

برخورد شدید خودروی متواری با عابر حادثه آفرید.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری الگونیوز، معاون اجتماعی و فرهنگ ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار الگونیوز اعلام کرد:
در این تصادف عابر پیاده 15 ساله فوت شد.
رانندگان پس از تصادف ضمن حفظ خونسردی خود ، ابتدا با فوریت های پلیسی 110 تماس بگیرند.
سرهنگ فیروز کشیر از تصادف منجر به فوت سواری متواری با عابر پیاده 15 در محدوده بزرگراه اشرفی گفت و از تشدید مجازات برای راننده متواری این حادثه خبر داد .
سرهنگ فیروز کشیر در خصوص این خبر گفت: به گفته شاهدان عینی حاضر در صحنه تصادف در ساعت 15:00 روز گذشته و در محدوده بزرگراه اشرفی به سمت شمال بعد از پونک نبش نسترن ، یکدستگاه وسیله نقیلیه متواری با عابر مرد (حدودا 15 ساله) برخورد می نماید .
سرهنگ کشیر افزود : متاسفانه این عابر پیاده بر اثر شدت ضربه وارده در محل حادثه فوت می کند . راننده پس از دیدن این صحنه از محل حادثه متواری میگردد و پیکر در حال جان دادن این عابر نوجوان را به حال خود رها می کند . بلافاصله پس از این حادثه‌خیز عوامل منطقه 5 پلیس راهور فاتب در محل حضور یافتند و ضمن ایمن سازی محل نسبت به بررسی علل و عوامل این حادثه پرداختند.
وی در خصوص مجازات فرار از صحنه حادثه ماده ۷۱۹ قانون مجازات اسلامی گفت : هر گاه مصدوم احتیاج به کمک فوری داشته و راننده با وجود امکان رساندن مصدوم به مراکز درمانی و یا استمداد از مأمورین انتظامی از این کار خودداری کند و یا به منظور فرار از تعقیب، محل حادثه را ترک و مصدوم را رها کند حسب مورد به بیش از دو سوم حداکثر مجازات مذکور در مواد ۷۱۴ و ۷۱۵ و ۷۱۶ این قانون محکوم خواهد شد و دادگاه نمی‌تواند در مورد این ماده تخفیف قائل شود.
معاون اجتماعی و فرهنگ ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ توصیه نمود: عابرین پیاده هیچ گاه از عرض معابر بزرگراهی برای تردد به سمت دیگر استفاده نکرده و با این کار جان خود را به خطر نیاندازند و همیشه از پلهای عابر پیاده که به همین منظور در فواصل مختلف نصب شده برای ترددهای عرضی خود به سمت دیگر بزرگراه استفاده نمایند تا شاهد اینگونه حوادث نباشیم .
وی همچنین از رانندگان خواست در صورت بروز هرگونه تصادف اعم از خسارتی و جرحی و فوتی در سطح معابر ضمن حفظ خونسردی خود ابتدا و قبل از هرگونه اقدامی با مرکز فوریت های پلیسی 110 تماس حاصل نموده و پلیس را در جریان تصادف قرار دهند.
سرهنگ کشیر گفت : اگر این راننده کمی صبر داشت و با اورژانسی و مراکز امدادی تماس می گرفت شاید ، شاید و شاید این نوجوان 15 ساله زنده به بیمارستان می رسید و سالهای سال در کنار خانواده اش به زندگی ادامه می داد.
انتهای پیام/