تمساحی با طعم پرتقال خونی !

یادداشت/ رحمت امینی /عضو انجمن نویسندگان و منتقدان سینما

به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر الگونیوز؛ نگاهی به فیلم تمساح خونی به سرانجام جواد عزتی که انواع نقش های کمدی و جدی را در تئاتر و سینما تجربه کرده و در قریب به اتفاق این تجربیات ؛موفق،مطلوب و گاه درخشان جلوه کرده بود ، از نخستین تجربه کارگردانی اش در سینما هم رونمایی کرد.

«تمساح خونی» به عنوان گام نخست کارگردانی جواد عزتی ، بواقع اثری قابل دفاع و احتمالا در بین تمامی فیلمهای این دوره از جشنواره فیلم فجر، در رتبه های بالای جدول قرار خواهد گرفت.

از حیث ماجرا و موضوع، تمساح خونی پنجره ای نسبتا تازه به روی مخاطبان این سالها باز می کند ؛ تماشاگر انی که در بمباران کمدی های سبک و سطحی با شخصیت های تکراری و عموما هجو آلود گرفتار شده اند و با این اثر عزتی، هوایی تازه در ژانر اکشن_کمیک سینمایی استنشاق می کنند.

نکنه جالب دیگر این فیلم ، بازی عزتی به عنوان یکی از شخصیت های محوری در نخستین تجربه کارگردانی اش است که از قضا با بازی های جدی او در آثاری همچون زخم کاری ۱ و ۲ و کت چرمی و…. متفاوت بوده و گردشی به سوی کمدی اما با طعمی متفاوت دارد به گونه ای که احتمال نامزد شدن و حتی بردن سیمرغ را هم برایش محتمل می کند

در بخش کارگردانی هم ، عزتی به طرز قابل توجهی ، حرفه ای عمل کرده است ؛ به این معنا که اصلا به نظر نمی رسد که تجربه نخست او آن هم در چنین ژانر دشواری باشد.

بازیگران همگی درست و موفق و اندازه و بجا حضور دارند و حتی چند بازیگر تئاتر خیابانی که از همکاران سالیان دور عزتی بوده و نقش هایی فرعی دارند ، توانسته اند در کنار بازیگران اصلی موفق جلوه کنند.

در هر صورت «تمساح خونی» علی رغم اینکه ظاهرا پیام خاصی برای مخاطبی که دنبال پیام می گردد ، ندارد اما به قول خود عزتی در جلسه پس از نمایش فیلم در برج میلاد، آمده است تا حال مخاطب را خوب کند.

انتهای پیام/