سریال های قهرمانان کرد برای جلوگیری از ذبح تاریخ

رئیس صدا و سیما اعلام کرد: سریال جدیدی با موضوع قهرمانان «کُرد» در راه است.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری الگونیوز، پیمان جبلی در مراسم تجلیل از عوامل سریال «سوران» گفت: اگر ما تاریخ واقعی را بازنمایی نکنیم، دیگرانی با اهداف و نیاتی دیگر تاریخ واقعی را ذبح می‌کنند و آن را به‌شکل دروغین می‌نمایانند. خوشبختانه «سوران» توانست تاریخ واقعی مبارزات مردم کرد و قهرمانی‌هایشان مقابل دشمنان این آب‌وخاک را را به‌دور از شعارزدگی و به‌شکل باورپذیر به تصویر بکشد و یکی از ویژگی‌های تحسین‌برانگیز «سوران» همین روایت باورپذیر تاریخ بود.

رئیس صداوسیما با اشاره به گنجینه‌ غنی کردستان، خطه فرهنگ و هنر ایران که دارای هنرمندان بسیاری در حوزه‌های شعر، ادب، موسیقی و… است نیز عنوان کرد: «سوران» دستاوردی مهم در تبیین تاریخ معاصر کشورمان در کردستان عزیز بود. کار دیگری هم مرتبط با قهرمانان کرد در دست تولید داریم که به‌تدریج تا پایان سال در جدول پخش‌ قرار خواهد گرفت.
جبلی به استفاده از هوش مصنوعی در جلوه‌های ویژه این مجوعه نمایشی و اهمیتی که در آینده در تولیدات نمایشی خواهد داشت پرداخت و اظهار کرد: در تلاشیم هرچه سریع‌تر به فناوری‌های نوین مجهز شویم. همچنین برنامه رسانه ملی این است که در جغرافیای متنوع کشور در هر منطقه، مجموعه‌ای را به‌ عنوان شهرک سینمایی تجهیز کند تا دست عوامل تولید آثار نمایشی در بخش‌های مختلف کشور باز باشد. اینگونه هم وجهه عدالت در استقرار امکانات تولید تأمین می‌شود و هم به سرعت کار و تنوع اقالیم در تولیدات کمک می‌شود.

انتهای پیام/