13 فقره تصادف فوتی، 110 فقره تصادف جرحی ، 94 فقره تصادف خسارتی سهم تقصیر به سازمان ها و ارگان های مختلف در تصادفات 10 ماهه پایتخت!

  • کد خبر : 59312
  • ۱۵ بهمن ۱۴۰۳ - ۱۲:۲۰
13 فقره تصادف فوتی، 110 فقره تصادف جرحی ، 94 فقره تصادف خسارتی سهم تقصیر به سازمان ها و ارگان های مختلف در تصادفات 10 ماهه پایتخت!
برنامه شهر امن در روز دوشنبه 15 بهمن ماه به موضوع سهم تقصیر ارگان ها و سازمان های مختلف در تصادفات پایتخت پرداخت.

به گزارش خبرنگار اجتماعی الگونیوز؛سرهنگ زینی وند، رئیس ادراه تصادفات و مهندسی ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ در بحث دادن سهم تقصیر در تصادفات به ارگان ها و سازمان های مختلف در 10 ماهه 1403 گفت: از ابتدای سال تا کنون آمار تصادفاتی که سهم تقصیر به ارگان ها تعلق گرفته است،217 فقره تصادف می باشد که شامل 13 فقره تصادف فوتی ، 110فقره تصادف جرحی و ۹۴ فقره تصادف خسارتی است .

وی افزود: تصادفات جاده‌ای یکی از مهم‌ترین عوامل مرگ‌ومیر در جوامع مختلف محسوب می‌شوند که علل متعددی از جمله خطای انسانی، نقص فنی وسایل نقلیه و شرایط محیطی در وقوع آن‌ها نقش دارد در این میان، وضعیت معابر و زیرساخت‌های شهری و جاده‌ای، به‌عنوان یکی از عوامل مهم در بروز یا کاهش تصادفات، همواره مورد توجه کارشناسان حوزه حمل‌ونقل و ایمنی راه‌ها بوده است در تحلیل علل این حوادث، معمولاً تمرکز اصلی بر خطای انسانی و تخلفات رانندگی است، اما نباید از از تاثیر عوامل محیطی، از جمله نقص در زیر ساخت های شهری، غفلت کرد.

سرهنگ زینی وند ادامه داد: معابر شهری و برون شهری در صورتی که استانداردهای لازم را نداشته باشند، می توانند زمینه ساز حوادث ناگوار شوند، برخی از مهم ترین مشکلات عمرانی که در تصادفات تاثیر گذار هستند عبارتند از:
نامناسب بودن طراحی هندسی جاده ها (پیچ های تند ،عرض کم خیابان ها ، شیب های تند و کاهش ناگهانی عرض مسیر )، کیفیت نامناسب آسفالت و سطح معابر (وجود چاله ، نشست و ترک ها و ناهمواری ها که باعث کاهش کنترل وسیله نقلیه شده)، نبود علائم راهنمایی و رانندگی کافی (عدم نصب تابلو های هشداردهنده ، خطوط راهنمایی کم رنگ یا نامرئی ، نبود چراغ های راهنمایی در تقاطع ها)، عدم وجود یا نقص در سیستم روشنایی، نبود گاردریل و موانع ایمنی در نقاط حادثه، می تواند باعث افزایش احتمال تصادفات شود.

رئیس اداره تصادفات و مهندسی ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ خاطر نشان کرد : در بررسی تصادفات، معمولاً سهم تقصیر راننده، وسیله نقلیه و زیرساخت‌های جاده‌ای مشخص می‌شود، در صورتی که اثبات شود نقص در زیرساخت‌های جاده‌ای عامل اصلی یا تشدیدکننده تصادف بوده است، سازمان‌های مسئول مانند شهرداری‌ها، اداره راه و پیمانکاران پروژه‌های عمرانی می‌توانند در وقوع حادثه مسئول شناخته شوند.

لینک کوتاه : https://olgoonews.ir/?p=59312

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.